01 oktober, 2007

From Brussia with love

Hurra, äntligen är jag tillbaka.
Första oktober, regnet piskar i vinden, barn leker inomhus och Nils internet verkar gå snabbt igen.

Ikväll har vi finfrämmande av Jeremie som hälsar på och fulfrämmande av Elia som alltid är här.
På skolan har vi finfrämmande i två månader av Marilen, hon går i vanliga fall i Elias klass i stockholm men är hos oss för att gunga i rep i taket.
Hon kommer från mallorca och är spritt språngande galen. Alla är rädda.



Det är spännande nu när vi har en jättestor ettaklass, 20 personer, och att alla verkar tycka om mat. Det blir stort kaos i elevrummet. Så idag efter lunchen när vi hade en mycket slapp (eget arbete.) lektion med Angel så passade Tim på att visa att han är på väg att gå i vinterdvala.



Några minuter senare hjälpte Emilliano Florian att skriva ut på datorn.


Jag som gärna behåller min värdighet kollade på Thomas och Mikael när dom hade påle. Limpan såg lite nervös ut.


Senare insåg jag att det var för att hennes make BLADE LEE var och kollade på skolan.
Han står till höger och ser mystisk ut.



Ikväll lagar Sandra och Elia mat åt oss grabbar.
Det ser ut så här. Jag är rädd.



Vi var på affären och köpte mat. Jag HATAR att köpa mat med kvinnfolk i närheten. Helt plötsligt blir man tjock av all mat, allt är för dyrt, är det inte dyrt är det helt plötsligt onyttigt, är det inte onyttigt är det inte gott osv osv....

2 kommentarer:

▲ ▲ ▲ sa...

Den där Emilliano verkar vara en fin kille..

Anonym sa...

hihi emiliano är världens bästa kille!!

Nils.. allt kvinnfolk är inte som dom du bor med... snarare ingen...

hihi... snart kommer jag oxå o hälsar på i bruxelles!!!