27 oktober, 2007

Nils återfår tron

Cirkusvärlden är ju kul, men det händer ofta att saker ställs på en scen och kallas för bra medans det mest bara är dåligt. Andra saker kallas för bra medans det inte är dåligt eller bra utan bara påkostat t ex Cirque Du Soleil.
Ikväll samlades alla från skolan som inte flytt till sina mammor (den som ändå fick göra det) och for till Charleroi för att se en föreställning: "Acrobat: Smaller, cheaper, poorer"

Förväntningarna var på topp och jag var därför berädd på att se nåt franskt dravvel om hur kul det är med hängslen, dragspel och rosor.
Sedan hörde jag att dom var Australienare. Dom gillar ju inte hängslen, dragspel och rosor utan kängerus, koalor och operahus.

Varje gång vi åker någonstans med skolan i Buss hoppas jag att vi skall bli sövda och leka battleroyale. Detta hände inte denna gången heller. Det som däremot hände var att när vi kom fram var det en stor dockteater som ritade Yuri som pirat.
Lolita var glad att dockorna var större än henne och antastade därför en docka.
BILD KOMMER NÄR BLOGGER FUNKAR IGEN...


När föreställningen väl börjar så blir undertecknad en mycket chockad Nils sitter på andra raden och ser en naken kvinna gå in på scenen och lukta på trosor. Ta på sig trosor och sedan brutalt köra trapets.
Föreställningen går ut hårt, brutalt för att sedan öka!
Det var ingen dans eller teater eller nåt trams. Bara häftiga saker som är kul att titta på, Repnummer i ett rep dränkt i blod.
Stilla salto till fothäng i trapets
ENMANSSPRÅNGBRÄDA MED VIKTSLÄPP!!!

Kolla här:


Jag är glad att det fortfarande görs bra cirkusföreställningar så jag inte behöver göra ALLT själv...

1 kommentarer:

Tobias Grodmark (nä?) sa...

Det här är nog det bästa inlägget du någonsin skrivit! Jag håller med dig till hundra procent. Cirkus verkar ofta sträva efter något mer pretto än att vara coola trick med coola idéer, vilket är vad folk betalar för att se.
Typ det jag sett av Cirque Du Solälg så är det en enda lång TRÅKIG svamptripp. EN SVAMPTRIPP SKA INTE VARA TRÅKIG!
Australiensarna var verkligen ashäftiga. Jag hade så gärna sett dem.