04 oktober, 2007

Landing 4

Mörk scen
Ljuset går på (om möjligt, blågult ljus mot mycket rök)
Eran favoritbloggare NILS står på scenen klädd som den största hjälten i svensk filmhistoria, tack Nerman för att du fixxar tshirt!!


Robban Söderberg i Sällskapsresan.

Pålmicken är på pålen, nu med echoeffekt.
Nils kollar tonen i pålen för att sedan brista ut i ANTHEM från Chess
Nils sjunger och gör häftiga påltrick, SAMTIDIGT
(Ungefär samma trick som personligaprojektet alla har sett på youtube...)

Låter detta som ett fint nummer till Landing??


Dagen i övrigt har varit lång, dans, påle, akro 3 timmar, cirkusvetenskap med snack om framtiden där PJ bara förvirrar oss, flingor och mjölk, Franska till 2130.

Nu skall jag sova.

PEACE OUT!

PS.

  • Svenskarna reser inte till någonting, dom reser från någonting.
  • Jag kan flyga - jag är inte rädd. (Dr Levander/Stig Helmer)
  • Ja, vad fan, man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig! (Berra)
  • Vad hette det sa du? (Robban) Peppes Bodega. (Berra) Glöm aldrig det, du. (Robban)
  • Du har väl med dig dom fyra p:na? Pass, pesetas, p-piller, piljetter. (Siv) Jag har piral. (Majsan) Pass, pesetas, piral och piljetter. (Siv) ...och prit'. (Majsan)
  • Ska du ha? (Berra erbjuder Stig-Helmer en klunk ur pluntan) Nej tack, jag tål inte starksprit. (Stig-Helmer) Nä vem fan gör det.. (Berra)
  • Vi skulle vilja åka till Kanarieöarna. Vad kostar det? (fru Storch) Det beror på var ni bor. (reseförsäljaren) Vi bor i Mjölby. (fru Storch)
  • Invalido. (Robban)
  • Finns det svenskt kaffe på hotellet? (fru Storch) Norskt då? (Ole)
  • Ska vi ta Peppes Bodega idag eller ska vi sola? (Robban) Men va fan vi kan väl ta det lite lugnt! Vi har ju semester! (Berra)
  • Det var så kallt på rummet inatt och ändå har vi betalt bränsletillägg! (fru Storch)
  • Ja herre jävlar, minns du Benidorm? Snacka om grisfest! (Robban) Var jag med där? Hade jag kul? (Berra)
  • Jag har hört att kriminaliteten gått upp i Spanien sedan Franco dog.
  • Ta med dig giraffen så går vi på Tonga-tonga! (Siv Åman till Majsan)
  • Va ere för snack! Berra hem Berra!? (Stig-Helmer till Robban)
(från wikipedia)



6 kommentarer:

Anna and Bjorn sa...

vilka fler är det som ska uppträda????

Nils Wärmegård sa...

Emilliano med ett nytt nummer, påltrion med sitt personliga projekt, trampotrion med deras halvnya grej, Morgane med nåt.

Och anna rejzorbladez som konfrancier, tror jag iallafall...
Har du kollat med skolan?

Anonym sa...

När ska detta ske? Jag kommer!!

Nils Wärmegård sa...

20 Oktober....

Anna and Bjorn sa...

nej.. jag ser det som en principsak att de ska ringa o be mig uppträda inte tvärt om...
om du träffar nån som håller i landing så be dom ringa mig eller maila... jag har inte fått nått bekräftat så jag vet egentligen inte om jag ska va med eller inte..
vore fint och få lite mer info om allt så jag kan förbereda mig....

Nils Wärmegård sa...

Dom vill att du uppträder...
Jag skall be nån ringa dig, om det så måste vara jag själv...