14 oktober, 2007

Upptäcktsfärd!

Nu är jag hemma efter över ett dygn på villovägar.
Igår reste jag mig ur stolen klockan 4 och for till Leuven, Gert och Görens hemstad.
Det var cirkusföreställning med diverse fina nummer, det mesta var gamla elever från min skola, det andra var lokala talanger.
Allt var organiserat av Jokke i trampolintrion, och eftersom han är en man med mycket god smak så blev det en föreställning med mycket god stämning. Det var överfullt i lokalen så alla var livrädda att det skulle börja brinna eller att nån skulle få något i huvudet.
Ingen dog.

Efter föreställningen guidade Gören och hans vänner (det låter som ett barnprogram) mig genom Leuven. Jag tänkte först åka hem, men när man väl är i Leuven så kan man ju stanna längre än tre timmar. Det fanns mycket hus, lite smuts och knappt något folk. Så vi gick hem till Gören och Gert (Gören bor hemma hos sina föräldrar, medans Gert har flyttat hemifrån till huset bredvid...).
Jag fick äran att sova i sängen där hela släkten De Cooman är tillverkad. Vilken ära.

Jag väcktes imorse klockan 11 av att Gert och Luca väcker mig ömsint och ger mig en våffla och två bananer. Sedan åkte vi via Bryssel till Ath. Först tänkte jag mest att jag hoppar av i Bryssel och går hem och tvättar kläder, men efter ca 4 minuter kom jag på att det är ju fint väder och roligare att se mera cirkus. Så jag ber så hämskt mycket om ursäkt. Jag tänkte tvätta, men annat kom emellan.

Bryssel var förövrigt invaderat av spacecreatures. Lönnfeta män i lite för små shorts och silversjalar som sprang marathon. Inget ont om motionärer, men att sitta i en tunnel i en halvtimme är ju inte kul.

I Ath träffade vi Anders och Rudi, cirkusen där var inte så intressant så vi satt mest i parken och snackade dritt (på norska...)
Sen gick solen ner och vi for hem.

Nu käkar jag tortellini med ketchup bara för att reta emilliano.
Imorgon börjar vi med våran tredjeårsföreställning. Jag är livrädd.

3 kommentarer:

Tobias Grodmark (nä?) sa...

Var alla livrådda? Måste varit en konstig kväll.

Anna and Bjorn sa...

visst är de comans hus helt sjukt nice! jag trodde jag kommit till hoberna när jag kom dit första gången!!

NILS....
jag tror faktiskt ärligt talat att jag inte hinner köpa en tröja till dig... Räddningen vore om jag kunde köpa den på arlanda... vet du om de säljs där??

Anonym sa...

Stella kommer också från Leuven juuu! fniss