14 november, 2006

Trött Nils bloggar på svenska!


Dramatik, baby, dramatik.

Detta är minsann hur schackbrädet ser ut nu i den dramatiska matchen mellan Nils Wärmegård och Sebastian Edström.

Ingen vågar utropa den andra till LOOOSER utan båda spelar defensivt och genomtänkt.

Som ni ser spelar jag för hand. Mest för att det är coolt!

Dagen började lite för sent eftersom jag försov mig. Jag vaknade av ett SMS när Finanna berättade att hon klev på planet till Prag. Hon ringde nyss och allt lät lungt.

När jag tillslut kom till skolan var första lektionen slut. Det var iof lungt eftersom det var scenografi. Jag ursäktade mig och ingen blev arg.
Trampolinlektionen fördrevs på plint där jag gjorde Marc´s kroppshållningsövningar. Dom är väldigt bra och alla borde göra dom jämt. Men jag vill kunna hoppa trampolin igen. Min skada suger livslusten ur mig! Kanske inte riktigt, men det gör mig nedstämnd.
Lyckligtvis blir knät bättre och bättre dag för dag (som i låten). Så om inte röntkningen imorgon säger annat börjar jag träna normalt på Måndag.

Förutom röntken är jag ledig imorgon, dagen skall därför fördrivas i sängen. Alternativt framför datorn.

Efter plintkunskap var det lunch. Stor bagge med Pitta pikant och ost avnjöts tillsammans med fulcola jag hade med mig (blir billgare så..)

Pållektionen idag var givande. Men bäst av allt var kreationslektionen med Marcus. Vi körde en timme improvisation som bitvis var redo för scen. Vi jobbar extremt bra tillsammans känner jag. Jag körde lite påle i improvisationen men kunde inte köra fullt ut pga knä, inga skor och ingen tröja. Men allt känns lovande och ALLA borde se föreställningen i december.

Efter impron var det äntligen Emillianos (manolo) tur att köra egen impro med sin stege. Den mannen är galen.

Eftersom det är tisdag fick jag även äran att besöka franskaundervisningen. Det är tungt att gå dit när man helst bara vill sova. Men det är en skön verklighetsflykt att umgås med vanliga människor.

Nu skriker Seb från andra sidan av internet att hans kung har gjort hamburgare av min häst.
Dags att visa honom vem som bestämmer.

Peace out!
PS. For all you englishspeakers, I can just say: "I´m Fine!!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, allt lat lugnt..haha..

underbart att du bloggar pa svenska! fortsatt sa!!11

Anonym sa...

haha, allt lat lugnt..haha..

underbart att du bloggar pa svenska! fortsatt sa!!11