01 september, 2008

Femkamp mot Andersson

Jag vet att jag fortfarande inte har tagit tillbaka what is rightfully mine. Dvs Internet.
Min soon to be dator är på väg. Jag har gjort jättemycket saker de senaste dagarna, bland annat IRLA Pega och Anna. Det bloggar jag mer om när datorn kommer.

Chill out kids.
Det är snart under control.

Nog med engelska uttryck i svenskan.

Jag och Andersson (ny grej, fetstil på namedrop) har under dagen haft quality time och lekt femkamp.

Det började med att jag vaknade vid 12 och vi drog och spelade minigolf, sedan urartade allting.

Minigolf: Andersson vinner, bigtime. 48 slag mot mina 77.
Bowling: Andersson krossade mig med sin gävlebowlingstil som är väldigt svår att förklara men hålen på kloten används inte och den funkade, för han vann.
Biljard: Andersson darrade av skräck innan för han sa att han var kass i biljard, Det var han inte utan han vann ca 5 matcher mot mig.
Dart: Andersson vann. Nuff said.

Finalen blev i kubb. Det kändes som en fin avslutning på en hård dag av idrottande. Vi övervägde squash ett tag, men gav upp när vi insåg att vi inte hade någon aning om hur det funkade och att man måste springa en massa.

Problemet klockan 1900 en söndag är att det inte går att hitta kubbspel.
Lyckligtvis har Andersson en riktigt fin, ny och dyr bil som man kan cruisa Gävle runt för att hitta ett Kubb.
Vi testade Willys, GDG tre statiolmackar, Ica maxi (vi träffade Stefan Eriksson) osv osv. Ingenstans hade kvar kubb efter den hårda sommaren.
Andersson klarade på något fantastiskt sätt att få tag på ett par nycklar från hans kollega som gick till kollegans mammas förråd där det eventuellt skulle finnas en påse med ett Kubb.
Sagt och gjort, vi for ut i skogen in i förrådet och hämtade kubben.

Sedan drog vi till Boulongen och spelade Kubb i en timme.
Andersson vann, tre matcher i rad.

Slutsatsen är: Andersson vann allt.
Vi firade med att gå på bio och se Mamma Mia.
Fin film. Bra dag.

0 kommentarer: