14 september, 2008

Seg dag

Igår var det dags att testa ett nytt jobb.
Jag fick för första gången vara barnvakt.

Det var Stina Nordlander (känd från en trappa ner) som skulle vaktas samtidigt som hennes föräldrar besökte Nils-O's 60årskalas.
Stina är 11 år och väldigt lättvaktad. Vi såg Grease, Blues Brothers och Zoolander. Lite kulturell bildning för henne.
Skulle alla barn vara lika lättvaktade skulle jag lätt kunna bli en Nanny.

När Zoolander hade slutat lyckligt och Stina somnat gick jag hem och tog på mig dansskjortan och gick ner till Nils-O's kalas som vid midnatt var ungefär halvvägs. Jag snurrade mor och tant Lena på dansgolvet och träffade en massa gamla bekanta.

Festen slutade vid 4tiden då tillochmed Nils-O ville gå hem. Jag klarade att vara på fest längre än Nils-O! Det är stort!

Idag har jag och mor (och hela resten av Nyadal) haft en synnerligen lugn dag. Vår största ansträngning var nog att se Star Wars Ep2. (Jag guidar min mor in i Star Wars) Vi såg dessutom två avsnitt Idol.
Dagens citat "Stor Maskin, Stor Mustach"

0 kommentarer: