18 september, 2008

Pilot Inspektor Riesgraf Lee (Grattis Kalix)

God morgon internet.
Idag bloggar jag från pappsens dator, Amidala håller på att Ubuntufieras, eller jag ubuntufierade henne inatt, men sedan insåg jag att det är ju bättre att Xubuntufiera henne och passa på att dra hem Alfahannen av Interwebbande Igelkotten.'
Ubuntu hittar alltid på så roliga namn.
Det gör Jason Lee också, hans son heter tydligen "Pilot Inspektor Riesgraf Lee". Killen är fem år och heter något som låter som en americans highway patroller. Det är ju hur smart som helst. När ungen ringer någonstans senare i livet låter det kanske så här:

PIRL: Hi, this is Pilot Inspektor Reisgraf Lee
Snubbe som svarar: Hi *gulp* (tänker igenom vad han kan ha gjort som får en Pilot Inspektor att ringa)
PIRL: Jag undrar om min Acer Aspire Three ligger i eran trädgård. Jag ringer från min mobiltelefon inbyggd i kinden (det är ju framtiden)
Snubbe: Jo, den svävar lite över våra träd, vad har du tankat hem för att få datorn att sväva över datorsvävarlimiten på 30 cm som President Steve Jobs har satt in i alla datorer?
PIRL: Eran iPresident is no match for my anarkubuntu
Snubbe: Oh No! En terrorist!
PIRL: Terror is (t) who terror dust!!!

Det hela kommer i en bok jag skall skriva om tre veckor, det skall bli en spökskriven självbiografi för lille Pilot Inspektor så han vet vad han skall göra i framtiden. Tänk John Connor.

Hursomhelst så vill jag inom kort se en youtubefilm från Kalix första rulltrappa.

0 kommentarer: