06 september, 2008

Blog on the run

En bra sak med nya datorn är att man kan alltid plocka fram den och skriva det man senare skall blogga. Lite som 2bez bloggfack... Här kommer saker från dagen:

0637
Två timmar sedan jag lämnade farmors trygga famn och gick till flygbussen.
Nu sitter jag mätt och nöjd genom säkerhetskontrollen (“vad är en theremin? Jaha, men varför har du två? Jaja, skall finnas folk till allt...”)* och kollarpå ett barn som ligger på marken och gråter.
Är det värt de småhundra kronor man sparar på att ta ett morgonflyg för att sedan tvingas släpa runt på ett gråtande knippe femårigt kött?
(För övrigt hörde jag femåriga köttet säga svordommar till sina kära päron som jag tror fick både en och annan här på terminal 2 att sätta i halsen.

Sedan undrar jag vad som skulle hända om ett stycke kött på 74 kilo skulle lägga sig på marken och skrika, gråta och skrika obloggbara svordommar.

*Funderar på att samla ihop tre theremins och försöka flyga in i Israel med dom...

0642
Nu dök det upp ett betydligt gladare barn som är fett avundsjuk på min snygga laptop. (det var dom nyfikna killarna i säkerhetskontrollen också)

En kul sak som jag och min subnotebookkompis Kalle (han har en eee 900) pratade om var att det största problemet för subnotebooksskaparna är att folk inte tar datorernas prestanda på allvar.
Alla ickepålästa tror att det är svartvit skärm och 100 mhz processor.
Det är då jag drar fram Quake 3. Fruktansvärt kul spel btw.
Jag minns ångesten som slog mig första gången jag läste systemkraven för q3 och att min dator inte pallade det. Annat är det nu! Inga bra spel släpps längre, Dom spel man behöver är Halflife/Counterstrike (för att öva nerverna), Starcraft (för att öva det strategiska tänkandet), Quake 3 (för att hålla adrenalinkörteln i trim) och Super Mario (för att öva sitt prinsessräddande och rörmokande...)

0650
Nu dök det upp en man som pratar med sina döttrar om ett plan där det brann på vingen.
“Tacka vet jag sj”
“Hur lång tid tar det att gå till spanien?”
“80 dagar”

1058
Nu är jag i frankrike, somnade innan vi lyfte, vaknade när vi landade. Thats the way to travel.
Nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe och snart skall jag lista ut hur man tar sig till Le Mans.
Jag är rädd.

1215
Nu sitter jag på tåget, det tar 54 minuter att åka till Le Mans från Gare Montpizzeria, men jag fick inte plats på det tåget, annat än i 1a klass, så jag köpte en biljett med mjölktåget som tar 2timmar och en kvart. Jaja. Jag kan sova lite till.
Väl framme i Le Mans väntar incheckning och en välförtjänt dusch. Jag luktar illa.
Hursomhelst känns det bra hittils att vara i Frankrike, jag (blev precis avbruten av en tiggare, har glömt att tiggarna här i landet får gå på gatorna som vanligt folk och antasta folk på tåg.) Hoppas jag trivs här, det skulle kännas bra att trivas i Frankrike ett tag och jaga den franska drömmen.
Den amerikanska drömmen är ju allmänt känd, men jag undrar vad franska drömmen är.
Typ en criossant och en ros?
Fotbollsvmguld?
Bajen, bärs och Thailändska brudar?

Återstår att se...

1227
Nu går tåget.
Hoppas jag sitter på rätt tåg (hörde nyss på utropet att det gjorde jag...) För alla er läsare som har sätt filmen med stort F, filmen som inspirerar mig till att flänga runt nere på kontinenten, så sitter jag i en sådan vagn som dom sitter i när Fred Armisten är Italienare och försöker antasta dom.

1616
Nu har jag kommit fram till Le Mans, Tibo som är rektorns son kom och mötte mig, en kraftig ung man som jobbar som scentekniker. Han visade mig nyss skolan och nu har jag fått ett rum.
Det är en mystisk dansarkille en trappa upp som sover. Jag är rädd.
Jag vet fortfarande inte vad jag skall göra den kommande veckan, men det återstår att se. Jag väntar med spänning på vad detta stället kommer göra.
Jag tror fortfarande att det är ett mentalsjukhus för förvirrade artister med hybris.

2000
Jag vaknade av att en snubbe som hette Christoph kom hem, han gav mig två kilo kyckling. Jag har ätit som en prins.

2123
Nu har jag knäckt lösenordet till internet och skall försöka blogga.
Om ni inte ser någon mer blog på 48 timmar är jag kidnappad.
Jag är rädd

0 kommentarer: