25 augusti, 2008

Gävle

Hej Internet!

Nu är jag i gävle. Städernas stad.
Kaffedoften flyger i luften och jag bor hemma hos Andersson.
Andersson har en fin lägenhet mitt istan, precis bredvid cirkushallen.

Jag vaknade imorse och firade med frulle.
Havrepuffar och mjölk, lingongrova samt kaffe.
Sedan gick jag till cirkus, där träffade jag Kalle som är ny markus men inget neoprene. Så jag fick inte bygga iordning pålen, utan styrketränade några timmar, sedan åt jag lunch, och styrketränade lite till.

Det är kul att vara tillbaka på cirkusgymnasiet, allt är sig likt, fast nya människor.
Traditionerna lever kvar. Jag blir så stolt att dom följer min mall för nollning och att gatsurimi (en jättestor papperstiger) vandrar mellan lägenheterna.
Cirkusgymnasiet i gävle - Nästan som verkligheten.

Nu kommer snart Andersson hem från arbetet.

1 kommentarer:

(a)nna sa...

Välkommen Nils, till vår balkong! kul att se ett ansikte och en kropp till namnet. Här länkas därmed våra dåliga och ibland braiga bloggar:

pegas: perrapistol.wordpress.com

annas(min): annapannastanna.blogspot.com

Nice to see ya and too know ya!
puss&kram
Anna