16 augusti, 2008

Rage against the Mobiltelefon

Tobi vill också att jag bloggar.
HURRA!

För några månader sedan var jag extremt inne på att köpa en iPhone när dom släpptes i sverige.
Mest för att kunna maila jämt. Jag älskar att skicka emails. Skriv mail till mig (mail@nilswiththepole.com).

Sedan insåg jag att iPhone tvingar användaren att använda iTunes.
Saker jag inte tycker om:
  1. iTunes
  2. Svält
  3. Krig (speciellt om det involverar barnsoldater)
Bubblare: Mobiltelefoner

Mobiltelefoner är ju världens sämsta grej. Dom ringer och väsnas och kräver att jag skall sluta äta frukost, eller försöka äta med en hand. (Försök äta bacon och ägg med en hand, helst vänster eftersom jag reflexmässigt pratar i telefon med höger hand)

USCH.
Jag säger som Dylan Moran, fast jag har glömt vad han sa, men det var någonting om stora gamla telefoner och någon som hade dött.

Dagens länktips:
http://www.thechurchofgoogle.org/
Titeln säger väl allt...

För övrigt skall jag åka buss hela dagen idag. Alla som vill får ringa eller smsa.
073 5549 665

Är detta någonslags konstig ironi där jag kommer skälla ut personer som ringer efter noter?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Testa headsets! Då kan du både äta, springa och prata samtidigt! :)

Hörs sen!

▲ ▲ ▲ sa...

Du kanske inte ska äta bacon & ägg hela bussresan?

Anonym sa...

Åh! Nils! Jag visste inte att vi hade så mycket gemensamt! iTunes och mobiltelefoner är bland det sämsta jag vet också!

Nils Wärmegård sa...

Precis, sedan gillar vi båda google!!

Anonym sa...

mogi (mogis.se) säljer sin iphone, vill du fortfarande ha en så kan du ju emaila henne med ett bud till mogiblogg@hotmail.com :)