11 augusti, 2008

Svante

Undra om folk har kvar min blog på sina grrreaders?

Hurra!
Nu har jag träffat Svante Slaktarsonen Edström. Världens coolaste unge. Ibörjan hade jag lite svårt att veta vad man pratar med med en 8månaders unge, vi har ju ganska olika vardag och sånt. Men sedan märkte vi att vi hade två intressen, Mat och Google.
Han äter ungefär samma sak som mig, mest ägg.
Och säger mest bara "google google"
jag tror han är sponsrad eller nåt...

Min dator verkar vara död, så nu börjar jag fundera på att skaffa en ny. Problemet är att datormarknaden idag inte är vad den var för tio år sedan.

Alla macanvändare säger att jag skall köpa en mac, men jag gillar inte kaffe latte och föraktar macanvändare med hela mitt hjärta. Dessutom är mackar för automatiska för mig. Jag vill inte ha en dator som tror det vet vad jag vill, jag vill ha en dator som gör som jag säger.
Jag funderar starkt på en Acer Aspire One, vilket är ungefär som en Asus EEE fast bra.

Framförallt för att den är extremt liten, något jag har märkt nu efter en månad on the road är att tre kilo dator (plus en stor strömadaptor) är tungt och bökigt och man kan inte plocka fram den lika ofta som man vill...

Men först skall jag försöka återuppliva Rebecca 1.
Någon som vet hur man fixar en dator där de flesta tecken verkar säga att moderkortet är bränt?

2 kommentarer:

finn sa...

att sluta rssa internets intensivaste bloggare? nevvah!!!
jag har kollat det där med elias halva kvällen, det verkar vara en rätt crasy marknad. har du kollat någonting på "advent 4211"? den verkar rätt vettig också, lite större däremot.

Milqy Balboa sa...

Hej kompis Nils. Du ska ha en Toshiba Tecra 8200. Proffsens val.

Tjoho Nils, fortsätt blogga och berätta vad det är du pysslar med.