08 november, 2007

Falling Down...

Falling down är inte bara ett trick man kan göra i pålen om man misslyckas med ett annat trick, det är även en film med Michael Douglas där han tröttnar på alla dumheter alla håller på med och tar saken (vapnet) i egna händer och går berserk.

Skulle det inte vara för en nyskedd massaker i Finland så skulle jag nog lägga in ett skämt om en massaker på ESAC här... Ni får använda fantasin.

Dagen började bra. Påle, torsdag betyder Limpan är borta, arian är där, arian var där halva lektionen. Men det gjorde inget för jag var ganska trött och då är det skönt att jobba i sin egen takt (som de korkade barnen gjorde på grundskolan...).

Sedan kom Corine, denna ljuva kvinna som kan nästan alla färger och är våran scenografilärare. Hon kallade upp oss på möte.
Som vanligt om ett möte börjar 1030 så kommer alla ungefär 1045. Mötet slutar sedan 1055. Allt känns sämst.
Under mötet fick vi även fina papper att fylla i ang vad vi gjorde innan vi kom till skolan.
Detta gjorde vi även när vi SÖKTE SKOLAN, och mina orginalbetyg från gymnasiet ligger inne på kontoret tillsammans med en dyr officiell fransk översättning. Det kändes väldigt lockande att fylla i blanketten helt fel och kolla vad dom säger när det visar sig att jag är kvinna eller så. INGEN KOMMER KOLLA PÅ DOM PAPPREN, någonsin.
Som krydda på geten skulle vi även fylla i vårat SISnummer. Dvs mitt belgiska personnummer. DVS SAMMA NUMMER JAG GAV DOM FÖRRA VECKAN NÄR DOM BAD OM NUMMER.
SEXXASEXXASEXXAHAKKORS!

Så jag och Emilliano går till Partena för att hämta våra SISkort som dom TOG av oss förra gången vi var där för att dom hade lagt FEL information på dom.

Nils och emilliano: Hej, vi vill ha tillbaka våra siskort!
Tant: Va, vi har dom inte!
N & E: JO!
Tant: Oj, titta, det har jag visst!
N & E: Mutter
Tant: Jag måste se era europeiska hälsokort
N & E: VI VAR HIT MED DOM FÖRRA GÅNGEN VI VAR HÄR, GE HIT VÅRA KORT!!!
Tant: Men det är fel information på era kort!
N & E: DU HAR HAFT KORTEN I EN MÅNAD FÖR ATT FIXA DEN FELAKTIGA INFORMATIONEN!!!
Tant: Kan ni komma tillbaka på måndag?
N & E: JA VISST!!

Nils och Emilliano lämnar lokalen.
Nils: Jag hoppas hon förstod att jag ljög, jag går inte dit på måndag.
Emilliano: Hon var ju snygg!

Till historien hör att Tant var skitful. Hon såg ut som random 35 åring blandat med en smutsig traktor.

Efter dessa två höjdar möten och ifyllnad av idiotblanketten blev jag less och tänkte att istället för att vänta till 1315 och inte ha något att göra så kan jag lika gärna dra hem och fundera på personliga projektet hemma istället för på skolan.

Väl hemma så ritade jag fina skisser och funderade fina saker och fick massor gjort och mera klart i huvudet...

När jag kom tillbaka till skolan för min juridikkurs 1630 så svor charlotte en massa om att jag hade missat ett möte.
Det visade sig att vi hade haft ett till möte på 10 minuter klockan 1315 (1330 de facto). Enligt säker källa (Chrille P) så var det inget nytt på det mötet heller.

Usch! Dessa möteslovers som hatar riktigt arbete.
Lämna mig ifred, ge mig min projektbudget och håll käften så ses vi i Juni.

3 kommentarer:

Anna and Bjorn sa...

HIHI!!
Nu är jag nöjd igen! mer underhållande inlägg!
JIPPIE!

▲ ▲ ▲ sa...

Jag är INTE nöjd. :(

Tobias Grodmark (nä?) sa...

vem fan är anna? jag hatar henne.