26 september, 2007

Kort dag...

Idag var en mycket kort skoldag av flera själ.
Första lektionen var sista delen i akrostyrkaperioden och nästa vecka börjar vi med styrkeakro i två veckor sedan vanlig akro...
Andra lektionen var påle.

Idag var jag gud i 25 minuter. Allt funkade som det skulle i pålen, elvis sjöng för oss (på cd) och Limpan var på topp. Paolo var även han på G och adrenalinet och testosteronet flödade!

Mina bakåtvolter gick skitbra och jag var nära hela tiden, sedan efter tre väldigt väldigt nära försök (landar med två händer och en fot på pålen, andra foten på mattan) tänkte jag NU!

Väl uppe vid andra skarvet så drar jag tempot med vänsterben och tänker, NU! och tar i för Knug och fosterkatt jag går upp bredvid pålen och allt känns perfekt, grupperar och ett KLONK ljuder ut över cirkussalen, samtidigt som jag faller mot mattan. Jag gick upp snett och slog i bakhuvudet med en väldig kraft.

Detta ledde naturligtvis till viss groggyness hos eran kära bloggmaster så jag spenderade resten av lektionen med is på huvudet och alvedon i munnen.
Att vara groggy i samma hus som en låg och mellanstadieskola är inte ens kul att skämta om, så jag muttrade lite och for till stan och köpte två dvds och skall spendera mina 4.5 timmar projektarbete med att spåna på idéer, skicka lite hemliga mails och se Big Lebowski.

Sen får vi se hur jag känner mig imorgon. Kanske att det blir sängliggande brainstormning eller att det bara är falskt larm.
Hur som helst så känner jag att det bara är VANSINNE att träna bakåtvolt tillbaka till påle...
... Utan hjälmen...

Yours Truly
Nils Wärmegård (jag minns vad jag heter...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ANVÄND HJÄLMEN, UNGE!!

Anonym sa...

Skitfarligt. Du kommer att dö!