19 september, 2007

Advanced blogging

Återigen har jag börjat blogga lite Hightech.
Jag sweepade nätet efter lite fräscha firefoxplugins och det slog mig hur bra Scribefire är. Det är den fräcka pluginnen som gör att man öppnar en rad längst ner i Firefox så det bara är att blogga lös där, medans man surfar på resten av internet.. Dessutom tog jag hem Stumbleupon, denna tidsdödare som slumpar fram det senaste inom internet till mig... Eftersom jag är så skrämmande internationell fick jag dessutom hem lite dictionarys som gör att jag förstår vad som står på internet.

Dagen var chill, akrostyrketräning, sedan påle där jag började träna på bakåtvolt i pålen, helt crazy övning som dessutom är helt livsfarlig. Men cool.

Eftermiddagen spenderades på möte med klassen där vi fick veta vad som gäller för våra personliga projekt om budget och sånt. Jag har personligt möte på fredag då mitt mål bland annat är att övertala skolan om att Effektpedaler räknas som scenkläder.

Ikväll väntar fortsättningen på Indiana Jonesmaratonnet. Medans Sandra kollade sina mail så kollade jag på bonusmaterialdvdn om när dom gjorde Raiders of the lost Ark och det visar sig att Indiana (hunden som gav namn till Indiana Jones och utseende till Chewbacca) brukade sitta bredvid George (Lucas, vem annars) i hans bil. Precis som Chewbacca gör med Han Solo.

Anyho, temple of doom, here we go!

2 kommentarer:

Milqy Balboa sa...

haha du narrar universum narrvänligaste personer på samma gång - chewie och georgie. då blir effekten givetvis fyrdubbel.

Nils Wärmegård sa...

Jag narrar inte, jag avundas, tänk att sitta på en skitlång bilresa med andersson, george och chewie...