10 september, 2007

Back in black, eller?

Hej hej hallå dagbloggen.
Det känns skönt med vardag igen så jag vet när jag skall äta, sova, träna och blogga. Jag känner att rutin och jag är som katt i handske, skitkul att kolla på, alternativt läsa om.

Dagen började 0400 av att Sandra kom hem, glad i hågen väckte hon Elia och blirglade lite för att sedan steka fisk. Är det något som väcker mig på morgonen så är det kött i stekpanna.
Upp som ett skott (PANG!!!) är jag helt övertygad över att det är morgon, lite väl mörkt, men jag tänkte inte så mycket (jag är korkad när jag är nyvaken) jag stövlar ut för att kolla vad som steks, och inser sedan att klockan är ju 0415...

Det ledde till att jag muttrade lite och gick tillbaka till min säng (som jag har uppgraderat till en soffa med lite extra kuddar så det blir skönare att se film alternativt den grymt underskattade serien Malcom - Ett geni i familjen)

0630 Väcktes jag av min väckare, nästan stekpigg gjorde jag mig en strålande kopp kaffe och ett nästan lika strålande bad för att sedan blanda kaffet och badet och bli en ren och fin människa.
0700 var jag torr, påklädd och sparkade igång Elia.
0730 var jag frukostad, aspackad (skolväskan alltså...) och ute på stadens gator.

Väl i skolan var det brölande åt varandra och utbyte av det senaste inom kramar och skämt.
Följt av möte med rektorn för alla tre klasserna, det var mest "Ni treor vet väl allt som gäller, träna och håll käften".
Ettorna är ganska små och franska. Så kallad småfranska, haha...
Jag återkommer med mera rapport om ettorna när jag orkat prata med dem. Jag är ju so above that...

Träningen bestod i streching och uppvärmning följt av påle, påle, lunch, påle påle.
Slutkörd Nils for sedan in till stan för att kolla in det scenaste inom scenkläder.
Bryssel är som alltid helt smaklöst och jag hittade inget vettigt.

Så kära bloggreaders:
VAD SKALL JAG HA PÅ MIG PÅ LÖRDAG?
Det bästa förslaget vinner.
Inga skamförslag.
Långärmat, långbent.
Det skall funka till Personliga projektet (Klicka HÄR!!)

Skicka en kommentar Nu!

Vinnaren får ära, en kram och ett vykort

14 kommentarer:

▲ ▲ ▲ sa...

Jag vill ha ära, en kram och ett vykort ändå, Nils.

Nils Wärmegård sa...

Det kan du få dixxie

Milqy Balboa sa...

Jag tänker katschuk, men det går inte att ha på sig en dräkt av katchuk. Så då tänker jag link, som en uppföljning av megaman. men uppföljningar är mesigt. en svart väsh och beige skjorta är det enda som gäller. wookiestyle.

Milqy Balboa sa...

väst, inte warez.

Milqy Balboa sa...

Hej nils förresten, historien om tiken är påhitt. den som du gillade så myck.

Milqy Balboa sa...

Och du, baberibaman. Se nu till att hälsa hem!

Milqy Balboa sa...

Nils din babian. Ge mig din klaviatur.

Milqy Balboa sa...

Haha jag hittade en klimp med bajs i min t-shirt. Vem i hela världen har varit framme?

Milqy Balboa sa...

Ja, det är inte varje dag det står en tiger på en pall i köket.

Milqy Balboa sa...

Blir du kär i hönsdjur?

Anonym sa...

Jag tycker att du ska ha en oanständigt tight hologramdräkt. Gärna ormskinnsmönstrad. Och fjädrar i håret. Massa smink i ansiktet á Bowie-style. Call the fashionpolice! <3

Anonym sa...

HAHAHA! du skrev "scenaste inom scenkläder" HAAAAAAHAHAHAAHAA FAN VA KUL!

Tobias Grodmark (nä?) sa...

Okej här kommer ett RIKTIGT förslag. Det borde ju finnas en affär som hyr ut eller säljer maskeradkläder. Hittar du det så måste du klä ut dig som apa eller stålman.
Telefonkatalogen! NU!

Nils Wärmegård sa...

Det finns en affär som hyr ut sånna dräkter, men eftersom jag har en tendens att döda alla mina scenkläder så blev det den tråkigaste klädseln någonsin, sorry fansen.. Dixxie vann...

(det är samma som i videon på jutjubb men gröna byxxxor, fast jag strippar av mig jackan och tshirten...)