08 december, 2008

Nybloggat

Sådär ja, nu har jag bloggat igen...
Det händer inte så mycket här på institutet... Jag mest äter tränar och sover och besparar er därför från bloggar som mestbara är ÄTA TRÄNA SOVA...

Jag vet fortfarande inte när jag skall börja träna inför revyn, men det vet ingen annan heller, så jag vet inte minst. Det är svårt att veta minst på det här stället, om man säger så.

Så istället för att blogga om IRL så bloggar jag om det senaste inom datorvärlden.

Det som har hänt på datorfronten är att jag har bytt från xfce till lxde, ett starkt tips till alla mina linuxbrothers out there (tobi, det är dig jag menar), ALLA (generaliserar) som använder xfce gör det oftast för att dom vill ha en liten och snabb fönsterhanterare, då är LXDE mindre, snabbare och snyggare (enligt inte bara min, utan även emilianos smak).

Jag håller dessutom på att testa Flock igen, fast jag får av någon outgrundlig anledning inte flashfilmer att funka i Flock. FINN HJÄLP MIG!!

Mer roliga saker att göra på internet med s.k. datorterminaler är att kolla digg.com.
Det gör jag dagligen och jag har precis skaffat ett konto och börjat digga saker, Alla ni som fortfarande läser min blog borde skaffa diggkonton och digga samma saker som jag, då kanske dom kommer bli internetfenomen och jag kan äntligen få bli stoppad på gatan och skriva autografer...

En till sak jag gör med datorn, eller det jag gör mestadels av tiden med datorn är att kolla på Huset Fullt. Det är lätt världens bästa tvserie i genren sitcom.
I genren action säger jag Oz
I genren tecknat säger jag South Park
I genren glimt i ögat säger jag MacGyver (tanka alla avsnitt åt mig syster!!)
I genren sämst säger jag Sex and the city

Nu skriker emiliano att han vill äta, jag tycker att det låter som en strålande idé...

Vill ni se mera bloggar från mig? Skriv mera kommmentarer!!!

3 kommentarer:

Milqy Balboa sa...

Jag tycker lxde är oanvändbart och lite buggigt. Om 2 år kanske, men då har jag en snabbare datamaskin! Det är skoj att få höra av dig igen.

Unknown sa...

Varför är SATC sämst egentligen? Har inte fattat vad du har emot de!

Anonym sa...

Å - äntligen ett nytt blogginlägg från en av mina två favvobloggare. Man behöver nog inte vara Einstein för att räkna ut vem den andra är... Puss från mor