23 december, 2008

Snabb Update #2

Jag bor i ett väldigt mystiskt hus.
Det sker väldigt mycket konstiga saker här. Men ikväll tar priset.
Vi var och såg föreställningen från dom på INM som inte gör revyn, när vi kommer hem hinner Christopher precis göra klart pannkakssmeten så dyker Cecile, en av institutets sekreterare upp.
Iförd en väldigt turkos peruk, en för hennes kroppsform (rund) väldigt osmickrande klänning och en stark odör av rom (Drycken, inte staden).
Vet vet inte riktigt vad hon gjorde där, vid klockan 2300. Men hon var väldigt glad och önskade oss en mycket god jul.
Christopher var tvungen att ge henne minst tre pannkakor, annars skulle hon med våld omvända honom till heterosexuell.

Det känns som att den här julen kommer bli väldigt annorlunda mot för vad jag är van. Jag väntar med spänning.
Imorgon skall jag köpa lite julklappar (tydligen gör man det på julaftonsmorgonen här i landet) och sedan är det ljuscheck klockan 1400. Föreställning klockan 2000 och 0030 öppnar "le Zoo" vårat favorithäng som har specialöppet för oss på julaftonsnatten...

Schäfern har lovat att komma förbi huset med en massa dyr mat för juldagen också.

Det ända som saknas nu är min familj och lite snö. Men det löser sig på söndag. Iallafall familjen, snö kan jag hitta i frysen.

God Jul kära bloggläsare!

0 kommentarer: