10 december, 2008

GAH!

Idag tankte jag att jag skulle fira loning med att smalla in 1 gb extra ram i min lilla dator. 20 € for en enorm prestandauppgradering kandes som en bra investering...

Jag gick till en liten datorbutik och fragade om dom kunde gora installationen at mig eftersom jag inte vagar skruva i en dator som ar mindre an mina hander.

"Sjalvklart kan vi det, ingen fara!!!"

Dator inlamnad, nils gar och tranar tva timmar och kommer sedan tillbaka.
"Vi vet inte riktigt hur man gor, kan vi ringa dig nar vi ar klara!?"
"Hmmm. ok..."

Nils gar och kollar pa julmarknad.

Telefonen ringer
"Vi vet fortfarande inte hur man gor, vi ger upp, du far hamta datorn igen!"

Nils hamtar datorn och tar hem den
Val hemma startar jag datorn och marker att dom har formatterat den av nagon outgrundlig anledning.

Skitkul nar jag sitter med afrikainternet och det tar mig tuusen timmar att ladda ner en ny ubuntu img...

GRRR

0 kommentarer: