24 december, 2008

Sådärja

Nu har jag köpt och slagit in julklappen till Emiliano.
Han får en sjömanspipa och piptobak, samt en apelsin och en potatis som ligger i samma enorma kartong som jag har klätt ut till en hund.

Min mor och syster lagar nu troligtvis mat, min far vaknar snart till i soffan (efter att ha somnat någongång samtidigt som tomtenissen målar med schackfärg) för att kolla om jag har bloggat någonting under dagen. Sigrid ligger nog i något fönster och tittar ut och Astrid brottas nog med granen.
Julspermien hänger och dinglar på hedersplatsen i granen.
Lisa och Nils julprydnaderna på stora matsalsbordet brottas.
Julkrubban kanske får stå orörd i år?
Julbocken får kanske leka lite med mammsen...
Tre milijarderz tomtar är utplacerade på två miljarderz ställen.
Stina Nordlander går på högvarv.
Snön ligger vit på taken.
Nils saknar sin familj lite...

För övrigt så tycker jag att alla som har karlbertiljonssonsjultorrenten skall seeda!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du känner din familj, min son. Ganska exakt skildring av hur det är i Nyadal. Tomten Stina har precis påbörjat sin årliga tomtevandring genom byn. Maten i år är lammstek med rödbetstimbal, typ.
God Jul!
Papps

Anonym sa...

Vi saknar dig också!
Finns han inte på youtube?

Anonym sa...

Hej Nils!

Karl Bertil FINNS på youtube! Jag kikade där eftersom vi missade honom i docksta när han sändes "live".

Ha en God Jul! /Kusinen

Anonym sa...

God jul min favorit annanas! puss