08 december, 2008

Tröskelorganisering

I internets begynnelse bloggade mina lärarkusiner ofta om tröskelpedagogik.
Här i le Mans använder dom Tröskelorganisering, dom organiserar allting när dom kliver över tröskeln.

För att förklara
1600: Nils frågar Martine när hans repetioner är. Hon svarar att hon inte har någon aning, troligtvis får jag veta imorgon. Hon ringer och hör av sig. Jag frågar om hon har mitt nummer. Hon svarar SJÄLVKLART!!
1900: Priss säger att jag skall vara på konserthallen klockan 2030.
2020: Svensk som jag är anländer jag till konserthallen
2120: Martine säger att dom inte hinner träna finalen ikväll.
2130: Nils bloggar av ren rage...

Milq: Jag har inte märkt några buggar än efter ett dygns användning. Men jag hör av mig när jag hittar dom.
Syster: Det handlar ju bara om skor!

0 kommentarer: