19 december, 2008

T - 5:30

5 timmar och 30 minuter kvar till premiären.
Det kommer bli en mycket spännande premiär känner jag. Som vanligt håller jag fanan högt och är klar med allt jag borde vara klar med. Det gör oftast att jag kan luta mig tillbaka och känna mig som en i gänget när man gör föreställning, men här känner jag mig som en utstickare som vet vad jag gör under hela föreställningen. Visserligen gör jag inte så mycket:
Föreställningen börjar:
1500 Föreställningen skall börja, Benoit börjar lalla runt i salen och presentera en massa gamla kostymer. Nils kollar på ett avsnitt huset fullt
1520 Ridån går upp. Nils börjar värma upp rösten
1540 Dansarna byter kostym till den där dansen med dörrarna. Nils tar på sig smoking och börjar klättra på allting backstage, strecha samt brottas med små små djur.
1600 Dansarna gör den där dansen i duschen. Nils tejpar fast microphonen samt börjar mentala fokuseringen: http://www.youtube.com/watch?v=Wvo-g_JvURI
1615 ridån går upp för min del.
1630 Jag är klar och går av scenen
1635 Jag strechar lite backstage
1640 Dansarna gör sin mussepiggcancan med elise
1650 Halvtidspaus

Akt två ser mest ut så här.
Nils och emiliano leker kurragömma.
Nils och emiliano tar bort en fågel.
Nils och emiliano leker kurragömma.

Mer roliga saker som har hänt är att jag har fått ett nytt rum. Nu sitter jag högst upp på institutet och kollar ut över sarthefloden. Så jag kan börja bloggen med poetiska saker som:
"Vågorna på Sarthe flyter uppströms ikväll, det kommer bli en mörk natt..."

Dessutom var jag i Paris i förrgår med Alain och Martine (Schäferhanen och Schäferhonan). Dom skulle shoppa kläder, jag skulle kolla på kolfiberpålen.
Kolfiberpålen var fantastisk men den lät en massa konstigt och foten verkade inte så pålitlig, så dom får göra om lite saker på den...
Att shoppa kläder med Schäfrarna var en upplevelse i sig som jag av juridiska själ inte kan blogga idag. Dessutom måste jag förbereda mig inför spektaklet.
Dessutom har jag fem spektakel i helgen. Idag 1500 och 2030
Imorogn 1500 2030
Söndag 1500

Det kommer bli spännande.

1 kommentarer:

D sa...

men den mentala fokuseringen är viktigast