16 januari, 2007

SVENSKBLOGGNING IGEN!

På allmän (Tobys) begäran bloggar jag på svenska IGEN!
Vad händer? Håller bloggen på att bli svensk igen?
Varför detta svenskbloggande? För att jag känner för det! MUAHAHAHHAA!! (Ni vet hur det låter!!) Kommentera gärna om ni vill se mer eller

mindre svenskbloggning. Ni som inte förstår svenska kan ju rita en teckning och posta till mig. Adressen stod i förra inlägget.

Tydligen är jag mycket lik en känd svensk kille vid namn Tore (Hans blogg hittar ni här), bildbevis finns i Fulannas blogg (KLICKA!!). Jag måste erkänna att likheterna finns.

Dagen var rolig. Trampolin, Påle, Angeliquedans och Sylvain.

Sylvain var igång idag. Klassen misstänkte antingen droger eller det troligare, nyss avslutat samlag. Han flaxxade och hoppade runt och förklarade allt jättebra. Han är mannen med 1000 idéer och samma handrörelse att förklara alla.
Han ställer sig på ett ben, lyfter ena benet och viftar med pek och långfingret i en cirkel.
Det kan betyda vad som helst. Men efter 1.5 år med honom börjar man förstå vad han menar.

Just nu lagar jag mat (Pasta, tonfisk, tomatsås och ost). Jag måste fylla kroppen med energi då vi imorgon har det värsta av alla prov.

Biptestet. Alla som lekt Idioten på idrotten vet hur det känns, fast nu skall man springa i takt till ett kassettband (minns någon dom??) och hinna till ett sträck och vända när det låter BIP!! Där av namnet "Biptest".

För övrigt så är det någonslags pålkonvention i Lille (Ligger inte i Norge som man kan tro av namnet utan i norra Frankrike). Eftersom vi har lov då så tror jag att jag kan få åka trots att skolan bjuder mig till Montreal inom kort. "Allt handlar om att fråga rektorn vid rätt tillfälle" Citat Lin Meï.

Limpan visade mig lite klipp från en film från cirkusskolan i Shanghai, jag är glad att jag inte går där. Dom visade hur dom strechar och det är precis som man kan föreställa sig. Gråtande barn, gråtande lärare och extrema cirkusprestationer.
Samtidigt som jag förstår att det ger de otroligt extrema resultaten så kan jag inte annat än att bli livrädd.
Om detta är den kinesiska cirkusen, hur vältränad är då deras armé? Den dagen Kina tröttnar på att vara snälla så är jag den första som ger upp och går över till deras sida.

0 kommentarer: