29 januari, 2007

Morgonblog

God morgon alla Nilslovers och förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag. Jag har haft lite problem med mina grannars internetanslutning.

Just nu sitter jag och käkar cyberfrulle. Eller jag käkar frulle IRL också (internet i all ära, men mätt blir man inte, eventuellt att man tappar matlusten ibland). Men jag äter cyberfrulle med Elias. Vi har hittat på den fina traditionen. Klockan ca 0700 loggar båda in på MSN med frukosten i högsta hugg eller iallafall nästan klar. Sedan håller vi fina diskussioner på samma nivå som vi hade i Starflower.

Jag är mycket stolt över min morgonrutin. Det känns nästan som att jag är proffisionell vaknare.
Jag vaknar 0730 och startar datorn. Sedan lägger jag mig i badet ungefär en halvtimme. Skitvarmt vatten samtidigt som jag repeterar mitt morgonbadsmantra, "Nu skall vi koka griisen".

Efter badet loggar jag in på MSN och hoppas att Elias inte har försovit sig. Samtidigt bränner jag bacon i köket och ger dom några ägg som sällskap.
Idag kryddar jag allt med Grönsakssoppa också. Oftast blir det en kopp kaffe till allt också.

Det stora problemet med min morgonrutin är att jag njuter så mycket på morgonen att dagen sedan bara går utför. Efter ett bad, bacon och stimulerande diskussioner kan allt bara bli sämre.

Efter den perfekta morgonen hasar jag mig iväg till metron, oftast lite för sent för min egen smak, jag borde gå nu så vi höres Nilslovers.

1 kommentarer:

Tobias Grodmark (nä?) sa...

Najls I'm having problems with my neighbours also. They say I'm silly and unreasonable. Thats's when I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.