17 oktober, 2008

Shopping

Idag skulle jag shoppa.
Eftersom jag inte hann hem pga inställd tvmedverkan så har jag ganska begränsat med saker här i LM (min nya hippa förkortning för Le Mans).

Kläder jag har här är:
Smokingen till nummret
Två smokingskjortor (Vita)
En extra fin skjorta (Vit)
En fin skjorta (Svart)
Min röda kortärmade student skjorta (Röd)
Mitt linne min mor gav mig för hon tyckte att Milkshakelinnet (RIP) hade sett sina bästa dagar
Kostymbyxor köpta i gävle innan jag drog
Svarta Jeans jag fick av rudi för att hoppa i en fontän under föreställning i sommras
Vita linnebyxorna från studenten
Träningsoutfitten till pålen
Jacka
Bloggerhoodien
1000 strumpor
100 kalsonger

Saker jag inte har här är:
Tshirts

Idag fick vi en ledig eftermiddag där cirkushallen inte var tillgänglig. Jag hörde i huvudet hur min moders röst sa "Du kanske skulle kunna köpa lite tshirts i LM"

Sagt och gjort. Eller iallafall sagt. Jag gav mig ut för att göra stan.
Jag har aldrig misslyckats med någonting så fatalt.
Inga kläder tilltalade mig. Inga klädaffärer tilltalade mig.
När jag gått in och vänt i ca 10 klädaffärer tänkte jag; "Timeout, jag går på FNAC"
(FNAC är stor affär med datorer, tvspel, böcker, skivor, filmer och sladdar och rat!)

På FNAC hittade jag direkt saker som jag behövde på riktigt. Kläder har jag ju här, men en kombinerad PSPladdare/USBSladd för 5€ FYND!!
Hörlurar (Koss Spark Plug) kombinerat för musiklyssning samt snarkfilter (Emiliano snarkar)
Batterier (snart kommer bilder)

Efter det längtade jag hem. (håller jag på att bli institutionaliserad?)
Idag bloggar jag för första gången någonsin tror jag med musik i öronen.
Det är skönt med lite Fairytale of new york i öronen istället för dansarnas skitmusik!!

0 kommentarer: