15 oktober, 2008

Jag har roligare än de flesta.

0000 Jag somnar, vi tröttnade på att dansarna sprang runt och skrek att dom skulle döda mig och att det var mitt fel att dom inte hade tagit mina varningar om att Linnex är skitstarkt på allvar. Så jag, Emiliano och Nicolas gick till en bar bredvid där jag bor, tog en öl, spelade biljard (nicolas vann) och sedan gick vi hem och dansarna hade lugnat ner sig.

0500 Jag vaknar. Pigg som Zlatan. Känner att jag borde kliva upp. Inser snabbt att det vore synnerligen korkat. Pissar och somnar om.

0800 Jag vaknar igen. Jag skjuter blixtar med tårna. Så pigg var jag idag. För att trötta ut mig lyfte jag en stekpanna till spisen och firade mitt goda humör med bacon och ägg. Dessutom knäckebröd (Wasa husman finns på min mataffär...) och leverpastej. Efter denna brakfrulle så var jag i princip självlysande. För att lugna ner mig kokade jag lite kaffe åt mig och emiliano.

0830 Emiliano vaknar, kaffe är klart. Perfekt synk. Jag var nöjd.

0840 Nicolas vaknar. Han spexxar direkt från startgroparna och sjunger och trallar i köket medans jag dricker kaffe och emiliano äter frukost (hur bra är det med kakor i varm mjölk till frulle??)

0845 Appölin vaknar. Hon hatade livet.

0910 Vi går till Le Patis, en teater där vi har grupparbete under dagen.
Resten av INM var döda så vi tog det lungt hela morgonen fram tills vi skulle presentera ett litet stycke. Valfri längd, valfritt innehåll.
Bara det är en överaskning till de andra i klassen.

Jag t ex sjöng och dansade "Jag är en vanlig kanin"
Emiliano berättade sin filosofi bakom cirkus
Elise kissade i ett glas och tvingade alla att lukta på det.

Hur många av mina läsare har någonsin sett någon gå in på scen, dra ner byxorna (hon hade kjol också för att dölja vissa delar), ta ett vinglas, sätta sig på huk, RÅKA FISA, kissa i ett glas och tvinga publiken att lukta på det?

Det är synnerligen bisarrt med ganska underhållande.

1 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter stört! Gillade kaninen, jag måste lära dig dom riktiga rörelserna nån gång. Kan rita i paint och skicka kanske..