11 oktober, 2008

Mitt nya hem

Nu har jag rotat mig i huset. Nu skall jag börja blogga ordentligt.

Jag bor med en massa folk. Mest dansare.
Snabbpresentation av alla jag bor med:
Nils, det är jag. Jag har skrivit 421 blogginlägg innan det här. Läs dom om ni undrar något.

Emiliano, känd från ESAC, vi har två rum ihop. Om ett tag tror jag att vi kommer börja sova i varsitt rum, men än så länge har vi inte fått gardiner till rummet som gränsar till vardagsrummet så vi sover i samma rum.

Appoulin (Uttalas Appölinn) är yngst i huset (17) och går alltid iväg på mystiska möten. Jag misstänker att hon är frimurare alternativt scientolog. Pratar lite för högt och lite för ofta.

Sandra (uttalas Sandra) tycker att hiphop är häftigt och lyssnar alltid på musik. Mest bara hip hop. Åker hem till sin familj hela tiden. Där byter hon hiphoplåtar i sin mp3spelare.

Chris, pojke med väääldigt mjuka handleder. Lagar kakor dagligen. Tycker att dans är det roligaste som finns.

Swann, pojke med VÄLDIGT mjuka handleder. Emiliano är livrädd för honom. Han ser ut som en liten flicka och får inte vara med i några dansföreställningar för att han inte ser tillräckligt manlig ut.

Emeline, (uttalas Emmölinn eller emmuline beroende på om det är jag eller emilano som säger namnet.) Den blygaste i huset. Pratar aldrig. Äter nästan ingenting. Finns knappt.

Aurian (uttalas årian), tycker dans är jätteroligt. Hatar allt annat. Pratar ofta om att skriva protestbrev på saker till Alain (schäfern). Har mycket smink som hon lånar ut till dom andra flickorna (och mjukt handledade pojkarna)

July (uttalas schyly eller djolajj beroende på humör) Äter en liten konserv ärtor till middag. Klagar på att det luktar mat när jag och Emilano leker gästabud. Fnittrar hela tiden.
Vi funderar på att börja grilla helstekta grisar i vårat extrarum bara för att reta henne.

Alison (uttalas allyson), Jobbar på mcdonalds för att tjäna extra pengar (dansarna får inte betalt för att vara här) Är därför sällan hemma.

Priss (uttalas som triss, fast med ett P) Äldst av dansarna. Jättesmal. Tycker att dans är roligt. Pratar väldigt lite. Äter iallafall ordentligt.

Nicolas är också en del av INM (mitt ställe) hatar dans. Är ca 38 år gammal. har ont i Knät. Fick inte killinggängets utskick om att clownhumorn är död. Tycker att clowner är det roligaste som finns.

Kära rumskompisar, om ni någonsin hittar min blog och lär er läsa den. Så ber jag så hämskt mycket om ursäkt om jag har förolämpat er. Men jag är starkare än er och äter mer. Så det så.

Stämningen i huset är iallafall bra. Fast ikväll är det inte så många hemma.

Mina glasögon gick sönder igen idag för övrigt. Alain (schäfern) tog mig genast till en optiker och gav mig ett par nya bågar som han på något sätt klarade att deala till sig från optikern.
Är min chef maffia?
Betyder detta att jag står i skuld till honom?
Kommer jag bli tvungen att döda någon för att försvara husets ära?

Imorgon skriver jag om alla på INM (mitt jobb).

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilka fina nya vänner du verkar ha fått!!!!

Unknown sa...

Lovely!!