13 oktober, 2008

Mitt nya liv

0750 Jag vaknar. Jag ställer reflexmässigt om väckaren till 0830. Vet inte varför, jag var pigg som Darin när jag vaknade men tänkte att jag kunde trots allt sova 40 minuter till. Jag sket i det och kokade kaffe istället.
Kaffet fick sällskap av en macka, en banan och ett päron. Vi hade ingen vettigare frulle hemma.
0825 Jag börjar koka kaffe åt Emiliano också.
0830 Emiliano Vaknar
0835 Helvetet bryter lös. Flickorna vaknar och börjar ila fram och tillbaka.
0840 Någon flicka är upprörd över något.
0900 Jag ger en intervju till Tidningen Ångermanland (kommer imorgon www.allehanda.se)
0930 Vi börjar våran rörelselektion. Vi lär oss röra oss.
1230 Vi i gruppen har ett möte för att lära oss vad haken med detta stället är.
Dom har inte tillräckligt med pengar än för att kunna betala oss. Vi får veta imrogon vad som kommer hända.
1330 Vi fortsätter med våran rörelseträning. Jag kan numera röra mig.
1700 Vi slutar rörelseträningen.
1715 Jag och Emiliano dricker kaffe och smäller i oss det sista av chokladkakan mor skickade. Att bjuda dansare på choklad är som att slänga pärlor för svin.
1730 Vi börjar träna. Träningen gick perfekt, all min teknik funkar precis som jag vill ha den. Alla i cirkussalen är jätteglada att vi är där och visar hur bra man blir av hård träning och tonfisk.
2100 Vi åker hem efter den hårda träningen.
2130 Vi äter tonfisk.
2200 Jag pratar med mor i telefon
2235 Jag skriver ytterligare ett uppskattat blogginlägg

2 kommentarer:

Unknown sa...

Yeey! Satt precis och funderade på när du skulle blogga nästa gång! Känner förresten igen mig i det där med att reflexmässigt ställa om väckaren, men förstod inte den delen med att skita i att sova vidare...?!??!

Anonym sa...

Jag råkade maila istället för att kommentera, hm...
Blogga mera och lägg upp en ordentlig länk till intervjun. Hittar inget på allehandans sida.