06 oktober, 2008

Dag minus tre

På torsdag brakar institutet lös. Jag vet att vi har nog mest teaterlärakännavarandradagar torsdag och fredag.
Jag och min italienska sidekick Emiliano körde imorse likt Han Solo och Chewbacca från Paris till Le Mans. Alain (chefen) mötte oss och skickade genast iväg emiliano till en teater där han skall gästspela samtidigt som han ursäktade sig för att det inte gick att ställa in en påle i den pjäsen.
Han är så peppad på att få mig och Emi att uppträda så mycket som möjligt.

Efter en tur på teatern så fick vi mat.
(Förrätt: Kålsallad och couscous varmrätt Kalvsida eller nåt kallade dom det, gott med potatismos, efterätt kakor och kaffe)

Sedan fick vi se vårat rum. Ett litet rum för två på ca 20 m2 att dela på, det tyckte internatvärdinnan var för lite så hon gav oss matsalen också. "Två stora pojkar som ni skall väl kunna ta matsalen, det är ju ändå ingen av dansarna som äter ordenligt..."

Livet är fint.

1 kommentarer:

Unknown sa...

Vad spännande det ska bli att få följa er i frankrike! Har ni internet på rummet? Jag vill se bilder! :D