24 december, 2007

Jul hos familjen Wärmegård

Wärmegård's Jullekar:

Rysk Kattroulette
Ta en katt (helst en hungrig men tjock)
Turas om att ge den skinka, ost och bullar i skamliga mängder.
Den som sist matar katten innan den kräks förlorar och får torka upp

Klappinslagning ala Nils
Har du också tröttnat på att slå in julklappar?
Ta aluminiumfolie och rulla runt presenterna.
Ser spacat ut och du får mycket mera tid över till att insupa julstämningen
(läs äta julmat och leka rysk kattroulette)

Det viktigaste äro inte att slå in klapparna vackert, det viktigaste är att ha bra rim!
(Jag publicerar mina rim imorgon, alternativt senare ikväll)

Min fader har dragit sig tillbaka från bloggarenan.
I sitt avskedsbrev skriver han att han gillar att läsa sina barns bloggar. Det är då det fyller mig med dåligt samvete att jag under december månad knappt bloggat alls pga julkalendern. Men nu är julkalendern över och jag antar att jag kommer blogga tillbaka alla till stenåldern igen!

Peace out
Jag skall jaga rätt på katterna!


1 kommentarer:

Anna and Bjorn sa...

blogga då nisse...