16 december, 2007

Wärmegårds Grisost

Mina efterforskningar går vidare.
Det visar sig att grisar producerar betydligt mycket mindre mjölk än kossor.
Dessutom så skall det tydligen vara svårt att mjölka en gris, både manuellt eller med en maskin, eftersom dom saknar spenar.

Planen lyder därför:
Min syster, som snart är någon slags produktutvecklaringengör skall produktutveckla en mjölkmaskin som kan mjölka grisar, baserat på vanliga kossamjölkamaskiner.
Min mor gör sedan delikatessost av mjölken.
Min far leker med grisarna och kanske rider på dom och sånt.
Jag blir posterboy och företagets ansikte utåt.

Vi har familjeföretaget Wärmegårds Grisost.
På din lokala matbutik, julen 2008. (Hyllan mellan sopsäckar och rengöringsmedel)

På återseende

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmmm så gott....

Milqy Balboa sa...

du nils, jag är ledsen men din julkalender säger mig ingenting längre. glöden har falnat. valnöt.