03 december, 2007

Jullov

Hej internet.
Nu har jag jullov. Skolan brann ner idag och Pierre Antoine sa att det är lika bra att vi åker hem så bygger dom en ny skola åt oss medans vi är borta.

Jag är en förbannad dikt och lögnare.

Idag var döden nära.
Efter skolans slut så tjöt det, SKITHÖGT. Paniken spreds i hallen full med småbarn, vi äldre cirkuselever samlades mest i en fin klump för att få veta vad vi skulle göra.
Det var tydligen brandlarmet.

Som svensk är man ju van vid att om ett brandlarm går så skall man minsann få veta vad som brinner, varför det brinner, vem som brinner och hur länge branden i fråga har tänkt att hålla på. Allt för att de icke redan påtända människorna kan arbeta utifrån de sedan barnsben inprentade RÄDDA LARMA SLÄCKmönstret.

Men nu stod alla mest bara som hönor. Ingen visste vad som brann. Ingen visste om det över huvudtaget brann någonstans.
Alla eleverna som låg i elevrummet fattade iochförsig ingenting, då brandlarmet inte hördes dit.

OSV OSV
Var har vi våra skolskyddsombud och sånt?
Varför har vi aldrig haft en enda liten billig brandövning?
Var hänger utrymningsplanen?
Var är samlingsplatsen?

Sverige är ett mycket civiliserat land har jag lärt mig under min tid i exil.

Hur som helst. När vi insåg att vi stod i ett hus byggt av sten, som absolut inte brann inte ens det minsta blev vi naturligtvis mycket besvikna. Boys will always be boys.

Jag tror iochförsig inte att jag var den enda som spelade upp ett scenario på hur skolan brinner ner och hur alla räddar sina favoritsaker ur skolan och sedan får vi jullov redan nu och får komma tillbaka till en nybyggd skola med bastu och sånt.

Så väldigt besvikna fick vi istället åka hem.

Jag och Chrille P har filmat skrämmande mycket material idag. Det känns nästan som att det räcker fram tills nästa jul.
Morgondagens avsnitt har premiär 0000 eftersom vi börjar 1030 imorogn. Alla kommer gilla det avsnittet, speciellt min mor tror jag. Trots att jag knappt syns i bild.

3 kommentarer:

Anna and Bjorn sa...

det va säker loïc som rökte nära en röksensor...

Tobias Grodmark (nä?) sa...

Boys will be boys, så jävla sant. Fan vad man alltid önskade att det skulle vara en ragin' fire.

▲ ▲ ▲ sa...

Tänk om du hade brunnit inne :( Vad hade då hänt med mig & barnen?