12 december, 2007

Julen står för dörren, ingen kommer ut.

Hej internet!
Nu är det dags för morgonbloggning igen.
Jag hinner/orkar/törs inte blogga lika mycket nu som i vanliga fall, ni vet att ni hittar julkalendern HÄR (KLICKA!!!!)

Min favoritsyster har bloggat en önskelista i hopp om att tomten skall läsa den. Jag tror att tomten hellre läser min blogg då vi kan relatera till grabbämnen istället för sex and the city och sånt. Men hursomhelst tomtiz, här kommer min önskelista:
  • En egen påle, tredelad, som dom på skolan
  • PSP Slim and Light (Vit, Simpsons eller Starwars edition)
  • Böcker, till min förvåning så har jag snart läst ut min sista olästa bok här i lägenheten, trots att jag sedan datorn kom hem aldrig läser ordentligt, annat än när jag gör saker som slutar med spolning eller reser utan datorn.
Förutom detta vet jag inte riktigt vad jag vill ha, jag börjar ju komma mig till åren och har redan det mesta jag behöver.
En liten liten skruvmejsel tror jag jag vill ha så jag kan rengöra i min videokamera som har börjat glappa i skärmen, troligtvis efter att två tomtar har HÄLLT magnesia över den!
Och med samma lilla lilla skruvmejsel tror jag jag kan öppna min dator och rengöra fläktarna, så jag kan ha datorn på skrivbordet igen, och inte höja upp kanten. Vilket iof är en mycket mera ergonomisk (eller heter det ergonomiskare?) arbetsställning...

Eller så köper jag denna lilla lilla skruvmejsel själv idag, ty jag fick igår ca 600€ av Electrabel som tack för att jag har betalat på tok för mycket i el och gasavgift de senaste ettochetthalva året...

Fast hälften av dom pengarna skall jag godhjärtat ge till sandra. Jag funderar på att ta ut allt i 1cents mynt och hälla över hennes golv.
300€ = 300 000 mynt = 690 Kilo mynt (enligt google)

FATTA VAD FÖRVÅNAD HON SKULLE BLI!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Använder Belgien 1centmynt? Det är väl bara uländer som använder dem...