08 februari, 2009

Varva HF, dikthörna och strutscitat (samt Jokkmokkksjokkkke(



Tristessen backstage börjar snarare bli ett Huset Fullt maraton utan dess like. Jag har bara dubbelavsnittet kvar nu, sedan är jag klar, 192 avsnitt huset fullt senare. Jag funderar starkt på att plöja Oz eller nåt för att få tillbaka skärpan.
Igår tog jag en paus mellan avsnittet och skrev en dikt till min far för att förbereda min hemkomst. (JA, jag kommer vara i sverige några dagar om ett tag. Hitta mig om ni törs)
Dikten skall helst läsas på norrbottniska:

falukorv
trocadero
bullens pilsnerkorv
knäckebröd (LEX:XTRGRDDT!)
leverpastej
bacon
ägg
Bananer
Kiwi

Bästa citatet Evvör:
"Gibbler, what is that?"
"It is an Austridge!"

1 kommentarer:

Unknown sa...

Nej!

"You know mr T, Spandex is not for everyone"

och

"I've never laughed like that before"

är de bästa!!