17 februari, 2009

Tågblogg

Du vet att choklad kommer från Norrland (Åre Chokladfabrik) när ionnehållsförteckningen lyder:

Kakaomassa, socker, kakaosmör, mjölkpulver, grädde, glykos, smör, finsprit, vannilin, lecitin.

Vad menar jag då med detta?

Kakaomassa, socker, kakaosmör och mjölkpulver är väl i princip grunden till de flesta chokladprodukter. Förutom fulchokladen jag huntade down i Peking där ingredienserna var:

 

Men Grädde och Smör är exlusiva produkter att hitta i choklad, det värmer mig om hjärtat då Grädde är en av mina favoritkryddor. (Efter bacon och tonfisk...) 

Men FINSPRIT!?!?
Vad menar dom?
Inte hembrännt?
Dyr Cognac?

Det är ju trots allt Åre vi snackar om. Och Åre Chokladfabrik är ju som vi alla vet inte runned by Stockholmare eller annat patrask, utan created by fifth generation infödingar.

Livet är ett mysterium ibland.

In the writing moment sitter jag på tåget mot detta omtalade Stockholm, onskans högborg, Jag försökte se High School Musical, men det gick bara inte. Jag är en konstnär. Jag kan inte arbeta under sådana förhållanden. De första fem minuterna fick mig att vrida mig i stolen till den milda grad att konduktören kom och klagade på slitage. Inte bara på sätet. Utan på hjulaxlarna, rälsen och till och med dom där pinnarna som ligger under rälsen. Har glömt vad dom heter, men kusin Mia samlade på sånna ett tag.

Jag återgick snabbt till 30 Rock. Jag plöjde hela s 1 igår, tar nog S2

 (bästa citatet:
Dr Spacemen:Are you familiar with the bradshaw clinic?
Hon vad hon nu heter som också var med I Ally McBeal: ”AM I!?!? That’s where the Olsen-twins where seperated!!”

Idag och S3 imorgon.

Finns det något pris för hus snabbt man kan kolla på tvserier? Jag tror jag kan vinna sånna pris.

Jag har ju massor med nya saker att se på numera.
Jag tror jag sparar Monty Python till backstage.
Tropic Thunder tror jag det blir nästa gång jag har en sån där morgon med oförklarlig huvudvärk.

Sedan har jag ju S2 av South Park. Den är så pass bra att man kan sprida ut den som bra avkoppling mellan alla andra serier. Som en slags bonus de dagar jag skött mig väl.

Det är ganska kul, på min dator nu har jag två spel.

CounterStrike och StarCraft.

De gamla klassiska CS och SC. Samma spel jag spelade typ 1999, när jag var en gamer.

Dessutom var det under den perioden jag upptäckte South Park. Har jag gjort en Sickan och gått i Barndom?

0 kommentarer: