15 november, 2008

Hurra

Dagen börjar 0930. Väckarklockan ringer, jag tycker att det var fruktansvärt onödigt då jag inte behövde göra någonting innan 1230 så jag tänkte att då snoozar jag väl en halvtimme.
Emiliano ställer sig upp ca 0945 och mummlar en massa saker på italienska, sedan fräser han att JAG måste köpa mjölk och bröd.
Jag kunde inte snooza ordentligt och tänkte att en morgonpromenad till mataffären vore faktiskt en bra idé. Väl ute i regnet så insåg jag, fortfarande nyvaken, att jag varken äter bröd eller dricker mjölk till min frulle. Undertäcknad är ganska lättlurad när han är nyvaken.

Hursomhelst så köpte jag lite mjök och bröd och brieost och skinka och läsk och bacon och ägg.
Väl hemma mötte jag spillran av vad som en gång i tiden var Emiliano, han hade knappt sovit under hela natten för att några av flickorna hade tumlat hem när egentligen endast tomten borde vara vaken.
Själv är jag ju sponsrad av Koss Spark Plug så jag kan sova även i kärnvapenkrig.

Jag gav Emi lite mjölk och bröd och en enorm mängd kaffe så han blev på bra humör.

Någon gång runt 11 drog vi till cirkushallen där jag värmde upp och emiliano mest gick i sömnen.
Klockan 1245 presenterade vi våra nummer för Alain och hans ena sekreterare.
Emiliano presenterade först. Han hade glömt sin musik hemma, slarvade på alla trick och var fruktansvärt missnöjd efteråt.

Jag var, blygsamt sagt, SJÄLVLYSANDE. Jag tror jag aldrig har kört mitt nummer så bra som det var idag.
Nästa vecka skall ÄNNU mera detaljer finslipas, men det är skönt att jag kan köra hela nummret på ren njutning.
HURRA FÖR MIG

Sedan på eftermiddagen kollade vi på alla andra nummer, någon somnade till lite då och då. Det var inte jag.

Ikväll väntar en middagsbjudning här hemma med resten av cirkusartisterna i Le Mans.

0 kommentarer: