05 februari, 2007

Livet, vilken grej!

Helgen spenderades i Paris tillsammans med nästan hela skolan (Sandra stannade hemma). Vi såg Cirque Du Demainfestivalen, en av de stora cirkusfestivalerna i världen.
Vi for dit tillsammmans i buss, det såg ut så här:


Vi träffade även quisslingen Sanna som valde att lämna klassen i julas. Luis var gladast att se henne.


Mycket på festivalen var bra, annat var riktigt bra, en del var dåligt, en del var sämre och en del var tyskt.

Tyvärr var det inga svenskar med. Det känns som att de överdrivet pretantiösa fransmännen inte ger sveriges cirkusartister så mycket credz and recognision som vi faktiskt börjar förtjäna. Men jag vinner skiten 2009 och sedan fattar dom att vi rule.

Bästa nummret var nog den kinesiska truppen som slängde runt en stackars pojke på åtta år eller killen som körde handstående på en stolpe.

Luca (känd från trean) körde ett jongleringsnummer i den speciella föreställningen för att hedra schweiziska cirkusen. Det kan ha varit det mest bejublade numret.

Jag träffade även Janne.

Så här glad var han att se mig.


Imorse plockade jag upp Janne Boy på flygplatsen, han var helt vilse och jag vägledde honom till hans enormt lyxiga hotell.


Under den kommande veckan skall jag träna, äta & sova. Sedan på Lördag åker jag till Montreal.

Nu skall jag se en dokumentär så jag somnar, jag har inte sovit ordentligt på för många nätter nu.

3 kommentarer:

Tobias Grodmark (nä?) sa...

I'm looking forward to when I'm living in Brussels, working as a lobbyist for cybernetic corp or someting. Then I can buy a baguette, get a striped sweater and go to paris and make fun of the french.

Anonym sa...

Hej en grej som vore så himla fin och jag vet att du är fin och bra nisse vore om du kunde skicka min röda tröja duvet, som ett brev på posten ungefär, alternativt med brevduva. Jag lovar jag betalat för besväret och jag saknar den massor! tack på förhand /vilyyy

Anonym sa...

Hej en grej som vore så himla fin och jag vet att du är fin och bra nisse vore om du kunde skicka min röda tröja duvet, som ett brev på posten ungefär, alternativt med brevduva. Jag lovar jag betalat för besväret och jag saknar den massor! tack på förhand /vilyyy