08 februari, 2007

Wöööö!

Här är den, efter två översträckta knän, många slag på benen, blod, svett och tårar. Frivolt på kinesisk påle.
Jag har gjort några riktigt bra tidigare under veckan men det kändes fel att blogga utan vettiga bevis.
Jag sätter ca 1 av 7 numera och jag blir stabilare och stabilare på den, så snart är den i ett pålnummer nära dig!



Knepet är att hålla armarna obekvämt nära fötterna i starten, sedan ta i för kung (Carl XVI Gustaf) och fosterland (Sverige), sedan när man känner pålen mellan benen tänker man stillsamt att man borde krossa skiten med en stenhård skallning, denna tanke driver upp överkroppen så att man kan fånga pålen med båda händerna föratt brännabort fingeravtrycken.

I övrigt har det varit en händelserik dag.
Angelos i min klass slutar efter denna vecka. Det börjar kännas som en last man standingtävling.
Vi redovisade våran teater idag och alla hurrade över att se mig i klänning.
Pedro har klippt sig. (det var i förrgår, men jag glömde att blogga det)
Det var en massa snö i morse, men den är borta nu.
Halva skolan är sjuk, andra halvan är skadad, jag är lite snorig men det skiter jag i.
Det ryktas om minus 30 i Montreal, jag gissar på att det är en ytterst överdriven siffra och att det kommer vara sommar där.

3 kommentarer:

Anna and Bjorn sa...

Grattis NILS!!

ser ju fin fint ut!!

puss anna panna

Tobias Grodmark (nä?) sa...

What kind of tricks can Paolo do? I swear that it's something nice. Like standing on a babys head without crushing it. <2

Nils Wärmegård sa...

Paolo just started doing chinese pole but he is learning fast and will probably do salto in one year or so...