09 februari, 2007

Packad och glad

Just nu håller jag på att packa väskan. Jag köpte en ny rullväska idag då det slog mig att jag inte har någon vettig väska själv för överatlantenresor.
Så jag begav mig till Bryssels bästa affär, Sports World, där jag även köper nästan alla mina träningskläder numera, då ingenting är dyrare än 20€ no mather what typ.
Väskan ser ut såhär:


Jag köpte även en mössa, ett par vantar och en halsduk då det ryktas om SKITKALLT i Montreal.

Montrealresan kommer bli mycket spännande, min teori om att jag hamnar mellan två valkar på en överviktig man känns mer och mer troligt.

Sylvain åker inte med samma plan som oss grabbar. Utan flyger via Washington istället för New York.
Om någon har något tips på vad man kan hitta på under fem timmar på JFK Airport så skriv en kommentar.

Många undrar vad det egentligen är vi skall göra i Montreal. Det gör vi också. Men vi vet att vi skall göra en mindre föreställning tillsammans med tre stycken ur andraåret där. Vilka det är vet vi inte men det är en som kör German Wheel, en som kör nät och någon jonglör tror jag.
Det är dock ej klart om vi kommer använda våra discipliner i föreställningen, men Sylvain hoppas det.
Sylvain har även föreslagit att temat skall vara fängelse och fångenskap. Det låter intressant.

Sylvain himself är våran teaterlärare, för er som inte visste det.
Han blir aldrig nöjd och vill att man alltid skall ändra på vinnande kort och testa nya saker. Han kan stå på ett ben hur länge som helst och förklarar allt med att vifta på fingrarna.
När han inte är i skolan skriver han en pjäs som aldrig kommer bli klar och läser böcker om arkitektur för att hitta samband mellan arkitektur genomtiderna och cirkus/teater/dans/annan rörelse på stora ytor.

Nu skall jag snart ge mig ut på stadens gator och försöka hitta en budoaffär det ryktas om inärheten av Porte Du Hal (på flamska: Hallonporten).

Peace Out.

PS. Nästa blogg blir troligtvis från New York, om jag kommer så långt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett gott råd kan vara att inte mopsa eller flamsa med passkontrollanterna. Det kan ta tid att passera dessa, varför ett glatt humör och mycket tålamod kan vara på sin plats.
Pappsen

Nils Wärmegård sa...

Jo jag vet. Jag känner att jag har rutin när det kommer till kontrollanter, jag är iof helt förberedd på att spendera hela min incheckningstid i liknande rum som när jag flög till Israel. Dock har jag en inbjudan från Montreal med mig samt ett brev från någon slags minister som styrkar att jag är en trevlig gosse.

Tobias Grodmark (nä?) sa...

A dialogue I had with Dräparn went like this:
- It's not cool that he's going to Montreal..
- But it's cool that he's going to be att the..
- JFK airport! Yeah! He won't see New York..
- If he's not lucky and sees it from the plane.

We have a tendency to finish each others sentences.

Tobias Grodmark (nä?) sa...

BTW: "After a long and succesful career as a famous swedish blogger. Nisse Wärmegård now decides to try the wings as a blogger in english." = LIES!