12 mars, 2008

Ubermensch? Inte idag

Jag är ju ytterst sällan sjuk.
Men min kropp insåg igår att föreställningen är över och det skulle passa ganska ok att trycka in en influensa just nu så vi har det undanstökat för iår.

Igår morse kände jag mig inte riktigt i toppform, jag trodde först att det var för att jag kom tillbaka från ett lov, men sedan när jag började hosta och bli lite blekare än vanligt så tyckte både jag och limpan att det var nog inte så bra att jag skulle klättra och göra trick utan att det vore nog bättre om jag tog lite aspirine och la mig och sov en timme.

Sagt och gjort, jag somnade som en sten på soffan i elevrummet, när jag vaknade en timme senare mådde jag bara sämre, så jag beslöt mig för att inte åka på begravningen utan istället åka hem och sova vidare.

Eftersom jag hatar belgiska läkare så uppsökte jag istället ett apotek och förklarade mina symptom och fick medicin.
Sedan uppsökte jag GB Express och tänkte att om jag skall vara hemma en dag eller två så får jag nog lov att köpa lite sjuksnacks.

Sjuksnacks är den roligaste matformen. Det är mat som man inte köper i vanliga fall, utan bara när man är sjuk. T ex Misosoppa, salami och ett kilo russin.
Jag kom dessutom på att jag fortfarande inte tycker om oliver, så jag köpte en burk att träna mitt olivätande på. Det går väl sådär med det, nu 24 timmar senare, men det kunde vara värre.

Min kära syster har bloggat ca 30 ggr på ett dygn nu, jag förstår inte varför. Men det är kul att ha något att läsa.
Hon gilar dessutom inte tonfisk.
Testa detta:

Nils Tonfiskröra
Innehåll
1 burk tonfisk (helst i olja)
1 Stor klick mayonäs (utan citron)
Grillkrydda
Oregano
Tabasco
Salt
Peppar

Lägg allt i en skål, slå på det med valfritt kökstillbehör och lägg på knäckebröd.
Ät och njut!

Well well, nu skall jag ta en dusch och bli frisk.
Peace!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tentapluggar, därav den högfrekventa bloggningen.. :-P
Ska testa röran nån gång, men det är ju så torrt och fastnar i tänderna och i halsen ju!

Anonym sa...

Är du frisk än? Jag har bloggat till dig.

Anonym sa...

fyy vad drygt att vara sjuk. du funderar inte på att supa bort fyllan?

sebastian skäms nog lite över att han åker barnvagn. för att inte tala om när han har blöja på sig och suger på bröst. jag får försöka smygfota.

/Red

Anonym sa...

supa bort sjukdomen menar jag.