11 mars, 2008

Tråkig humor, Döden och Vardagar

Om man fick betalt för antalet bloggcomebacker så skulle jag säkert ha råd att köpa en hel skog av kolfiberpålar.

Just nu känns det som att VARJE blogginlägg jag gör är en comeback.

Hursomhelst.
Jag är tillbaka i bryssel efter att inte alls ha bloggat något från att varit i Sverige. Det känns skönt att vara tillbaka i någon slags vardag. Det regnar, blåser SKITFORT och jag äter, tränar och sover. I Sverige flänger jag mest bara runt och inte hinner träffa alla som jag vill träffa och alla som vill träffa mig och jag inte vill träffa osv osv osv....

Sverige är för övrigt ett mycket underligt land. Folk skrattar åt Björn Gustavsson, jag förstår inte varför. Folk skickar youtubeklipp på youtubeklipp till mig och jag förstår ingenting. Har jag blivit för gammal eller fin i kanten?

Magnus Betner är också en sån här ny komiker som jag har blivit youtubad om och han gjorde en fin liten grej om just denna Björn Gustavsson, ni hittar klippet här (eller i Henrik Schyfferts blogg)





Det roligaste enligt mig i hela klippet är att som vanligt är Nästan allt Betner säger sant och Mr Gustavsson (ej robert) går mest bara upp och drar tråkiga lögner och ser ut som något på kalles kaviartuben.

Bättra på eran humor Sverige!

Nu till något ännu tråkigare, idag är det begravning på eftermiddagen i skolan. Lennart i tvåans pappa gick bort förra veckan av en helt oväntad hjärtattack och hela skolan visar sin respekt för Lennart och hans familj genom att åka till Leuven i eftermiddag.
Väldigt synd om Lennart.

Dessutom känns det plötsligt som ett fruktansvärt slag under bältet att blogga lite skämtsamt om när min mor skriver inte riktigt spännande saker på msn. Så det skall aldrig hända igen.

Skulle jag inte vara extremt finkänslig skulle jag nog skriva något om Luis eller Diogos familj och hur långt och krångligt det skulle vara att ta sig till Brasilien.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Roligt klipp, det förgyllde min morgon! :D

Anonym sa...

Käre son
Jag skrev ju så bara för att retas med dig, eftersom jag visste att du skulle svara "Vart ska jag anteckna". Sen har du helt rätt i att man ska vara rädda om varann, så länge man har varann. Det kan ske förändringar när man minst anar det.... Älskar dig!! 1000 kramar o pussar - mor