07 februari, 2008

Naken, blästrad och Skitsur

Naken, Blästrad och Skitsur är inte bara en skiva med bandet LOK från 90talet, utan även tre ord som beskriver mig ganska bra just nu.

Eller Naken iallafall beskriver mig ganska bra. Fast jag har handdukar på mig. Jag kom precis upp ur badet.

Blästrad och skitsur kanske jag var i går, men jag vet inte riktigt vad blästrad är, men jag tror det har något med skitvarmt kokvatten på min arm att göra, för det hände mig nämligen igår.

Jag kokade Pasta och skulle precis till att ta av kastrullen och durkslå (NYTT ORD) bort allt vatten, men eftersom jag har gasspis och en stor järngallergrej på så fastnade handduken jag använde som grytlapp i järngallergrejen och järngallergrejen slog upp ca 4 liter SKITVARMT vatten som eventuellt blästrade min arm så jag blev skitsur.

Ont gjorde det iallafall.

Som tur var var jag ensam hemma då sånna här saker är sånt som får sandra att panika runt runt runt och bara vara ivägen.
Jag klarade att stå med höger arm under kallvatten samtidigt som jag gjorde klar middagen med vänster hand och åt.
Sen kom sandra hem och jag sprang på apoteket och köpte mig en tub flammazine (nån slags brännsårssalva) och aspirine (som alvedon)

Efter en aspirine för mycket och armen doppad i flammazine kände jag mig glad igen.

Nu skall jag snart till skolan.

3 kommentarer:

Tobias Grodmark (nä?) sa...

Dä där va tamefan dä bäste du blogg't på ett jävla mähä till tag.

Anonym sa...

Att blästra är att typ blåsa sand på en yta http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A4stra

Stackars armen iaf, hoppas det går över snart!

Nils Wärmegård sa...

Klart det är bästa bloggen på ett tag... Jag skadar mig ju, alla älskar en nils som visar sin mänsligare sida...