23 augusti, 2007

Stariz goes to town Vol. 2

Tillbaka i Härnösand.
Varför inte tänkte jag. Det är roligare att vara här och glida runt i solen än att sova bort livet i sommarstugan, iof somnade jag typ 1700 igår, men då hade jag sovit lite.
Imorgon skall jag iof stanna i stugan, jag har bunkrat nu. Jag är immun mot tristess.

Planen var att jag skulle köpa en PSP och modifiera den till en maskin of death och sedan leka med den tills jag började skolan igen. Tyvärr är alla PSP slut/återkallade av Sony i väntan på PSP mini...

Så det jag får göra är att vänta tills priserna på LillPsP går ner till vettigt och Homebrewgängen hittar på tillräckligt mycket hyss för att det skall vara värt det.

Dagen shopping skedde på barndomens köptempel, Birsta City AKA Ikanohuset.
Alla som växt upp i Västernorrland kan erkänna susningen som gick i magen när man som barn insåg att man var påväg dit...

Nu när jag tydligen är nån slags vuxen så förstår jag ju att det är ju lätt som fjäder att ta bussen dit, iallafall teoretiskt sätt. Din Tur har ordnat så att det är omöjligt att ta bussen från Härnösand till Birsta utan man måste antingen stanna i Timrå SKITLÄNGE eller åka ända till Sundsvall och byta buss där. Crazed and Amazed!

Dessutom går bussarna inte så ofta så jag som Storstadsbo (hahaha, skrattar åt mig själv) tidsoptimistade för mycket så jag missade en konsert med det enda bra bandet i världen. Kraa.

Men hursomhelst så hittade jag iallafall Vice City för 150 kronor, så det skall nu varvas.
Sen slog jag på stort och köpte mig ett par finfina hörlurar så jag kan höra på radiokanalerna i spelet.

Påtal om barndomsnostalgi var jag på begravning igår. I min barndoms kyrka, Ådalsskyrkan. Där min käre fader en gång var pastor. Den avlidne var en gammal kollega till mammsen och barnvaktare till mig. Snäll tant som tyckte om katter.
Att se alla gamla gubbar och tanter igen var kul, dom såg ut precis som för tio år sedan, lite skrynkligare men fortfarande jättesnälla.


Annan nostalgi är att jag i sommarstugan tvingas till det mycket masokistiska (STAVNING!?) surfsättet som kallades för Modem och är franska och betyder retro men långsamt.
Varför gör inte sverige något vettigt av alls skog i Norrland och sätter WIFIsändare i alla träden så ungarna får lite frisk luft samtidigt som dom studerar kunskap på wikipedia.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Och hur går röjsågandet??? Var det inte nån som sålde sin själ till röjsågen i början av sommaren eller har alla glömt det???

Anonym sa...

"masochistiska"
Om det är sexuell dominans surfsättet erbjuder, förstås...

Och jag adderar: Hela världen borde använda sig av trådlös nätverksuppkoppling. Min nätverksport är trasig och jag gråter blod. Dumma Norrland!

Anonym sa...

Röjsågandet, ja.... Hmm.... Jag gör mitt bästa och pekar på sly som ska sågas bort, björkar som ska fällas, risiga snår som ska röjas. Invändningarna är av typen: "Men den björken kan ju falla över Friggis - den törs jag inte ta", "Det är så jobbigt när bensinen tar slut helt plötsligt", "Men nu har jag ju ett alldeles nytt spel som jag måste testa", "Men nu har jag ju en alldeles ny Rocky som jag måste läsa", "Men nu har jag ju äntligen fått datorn fixad, så nu måste jag rensa hårddisken" mm mm i samma stil.... Men nu blir det ju ingen resa till Norge, så kanske nästa vecka det visslar till och börjar hända saker... Det sista som överger människan är hoppet, som det heter....

Unknown sa...

Jag tycker du har lite för ostränga föräldrar...