10 augusti, 2007

Hej Internet!

Stariz sommarturné går vidare. Efter några dagar av sol, bad, bondfilmer, hästar, katter och nyaste Harry Potter så är det dags att utforska Sverige igen.
På måndag flyger jag till Stockholm.
Folk har börjat ifrågasätta allt mitt flygande och jag undrar själv, är det så klokt att ge sig upp i luften så fort jag skall någonstans?
SJÄLVKLART!

Inte nog med att det är billigare, snabbare och bekvämare än tåg, det är dessutom coolare.
Alla coola kids borde flyga mera.
SJ har inte fattat någonting.
Varför skall jag betala dyrare pengar för att trängas med en barnfamilj i en kupé i skitvarm sol bara för att få se Gävle swischa förbi en snabbis, det är inte värt det. Jag har det på film (faktiskt sant.)

Idag är jag tillbaka på mitt kontor som jag har smugit in på Sidas bibliotek, jag fixxar och donar med CSNpapprerna, jag hade glömt mina betyg senaste gången jag var här.

Sommarnätterna spenderas som sagt tillsammans med Bond, James Bond. Därför är det återigen dags för mig, Nilsy Rejzorbladez att dela med mig av mina hemligaste recept.
Det viktigaste är som vanligt inte att det är gott, nyttigt eller vackert.
LÄTTLAGAT GRABBAR LÄTTLAGAT!!!

Sommarens hetaste nattmackerecept är:
Köttbullar och Chilisauce
Ingredienser:

Köttbullar 500 g
Överste Heinz Chilisauce 1 skvätt

Lägg köttbullarna på ett fat
Skvätt skvätten bredvid

Ta nu köttbullarna en och en och doppa i såsen för att sedan äta.
Det är både GOTT och Lättlagat*.
Passar perfekt till Bondfilmer.

På tal om en kulinarisk höjdare anser jag att Elias Larsson borde kallas folkets hjälte!

Ett annat höjdarrecept är den klassiska kattfavoriten
Tonfisk och turkiskyougurt
Ingredienser:

1 burk tonfisk
1 skvätt turkisk yougurt (större än förra skvätten)
1 större mängd kryddor, (gärna färska, det har dom på TV)
1 skvätt olivolja (det har dom också på TV)

Blanda allt och lägg på knäckebröd, tunnbröd eller golvet.
Om du lägger det på golvet kommer din katt aldrig sluta tacka dig.
Observera att du bör hålla igen på kryddningen annars kan katten bli dålig i magen om rätten är avsedd för golvläggning.

Flera recept kommer om några dagar.

_______________________
*Jag var här påväg att skriva nyttigt, men ändrade mig.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hur länge blir du i storstan? Hinner man träffa dig nåt?

Anna and Bjorn sa...

skönt att du har det bra lilla nisse pisse!!!

jag är fortfarnade i hemlen efter ha sett manu chao live!!

jag åker till bryssel på lördag, är det något du vill att vi ska köra ner eller ta med nått till sverige igen!!??

puss på nosen!!

Nils Wärmegård sa...

Syst: Jag blir i storstan till söndag, viskall äta med mor på torsdag, blir broncos bra?
Anna: Jag lever, jag behöver ingenting, men Charlie USA vill ha bärhjälp med nån slags tvättmaskin eller nåt, det kan du göra så slipper jag...

Milqy Balboa sa...

Hej NILS. Jag tycker det är fegt att jag inte kaon kommentera ditt nyare blogginlägg. Det med skulefesten.

Hursomhelst: Euskefeurat rocks my socks.

Jag ska rocka dig boogie. För boogie är rock.

Och jag vill bara beundra din fina fyra barnpublikanter. De håller uppe showen :) Nejmen najs done my paddawan.