22 augusti, 2007

Starfighter: Reloaded

Jag är tillbaka, efter flera månader like Voldemort i Harry Potter 1, som en ande som bara har svävat runt, för ond för att dö, för död för att leva är jag nu tillbaka.
Jag har snart samlat alla mina hollows och är därför igång, redo.
A man on the move, and just sick enough to be completely confident som Hunter skulle sagt det.

Alla borde vid detta laget förstått vad jag talar om. Hon är tillbaka i mitt liv. Min röda kvinna, min härskarinna, min slav. Rebecka. Min kära Laptop är tillbaka.
Efter en resa Bryssel-Sthlm-Nyadal-Random Tyskstad-Nordingrå-Samma Random Tyska stad-Nordingrå är hon hel igen, efter en Koma sedan April.

Dessutom för att göra mig gladare och starkare som människa har jag återfått synen, jag har fumlat i blindo hela sommaren eftersom jag råkade glömma mina solglajjer med synstyrka på sängbordet när jag drog från Bryssel och mina andra glasögon har varit lite opålitliga sedan glasen föll ut.
Men nu har jag dator!
Jag har glasögon! (Med inte bara ett, utan TVÅ glas!!)
Jag skall köpa en PSP! (Svart, Vit eller rosa, det är frågan)

Det kanske inte låter så mycket för er kära bloggreaders, men för mig är det ett stort steg i rätt riktning.
Jag har äntligen min videokamera och dator och allt som krävs för att göra coola filmer i friggeboden, jag har flera dagar at tomhet framför mig.
Det ända jag saknar är idéer.
Usch.
Commenta idéer på saker jag kan göra nu för att Julkalendern skall bli så bra som möjligt.

En som däremot inte är så pigg just nu är min stackars far som inte bara har fallit av en häst och går med gips och kryckor, utan dessutom har tappat rösten och hostar jättemycket.
Håll ut pappsen!

En till som inte är så pigg är Paolo, jag fick just ett mail att han har brutit handen och därför inte kan uppträda med mig när vi kommer tillbaka till skolan. Jag får därför köra själv, någon som har en nummer idé eller skall jag köra mitt personliga projekt?

Just nu sitter jag återigen på jobbet, dvs Mammsens jobb, SIDA. Dom har WIFI som Rebecka äter upp som om det vore thaimat framför Elias.
Elias folkets hjälte åker till China i morgon för att representera Sweden i Bäst i världen på språngbräda.
Han och André är riktigt bra nu och jag är stolt över att säga att jag känner dom.

Veckan under Elias vingar i sthlm var som alltid skitkul. Vi träffade punkare i Fullersta, gamla vänner, nya vänner samt en massa folk som vi inte ens ville prata med. Jag köpte ett Chez Geek som vi spelade. Jag matte och elias och en fyra timmars session chez geek, nostalgi. Starflower. STAAARFLOWER! Midnight! Touch it! Gatsurimi!Interna!!!
Bästa tjuvlyssningen jag hörde var i samband med Kajsa och gängets uppträdande på plattan (Sergels torg, bonnläpp):

Tjej 14 år: Oj, kolla, om det där är Cirkus Cirkör, då kanske dom inte har någon stans att bo!

Kära Tjej 14, om du läser detta vill jag att du förklarar detta uttalande!

Well well, nog bloggat för nu, nu skall jag leecha warez