06 april, 2008

Sjunde dagen, det är vilodagen, men vad har alla andra dagar varit?

Sista dagen på lovet.
Imorgon börjar allvaret igen, och jag skall försöka blogga ordentligt så ni återfår de Järngrepp ni har haft om min existens.'

Viktigast just nu:
Om sex dagar åker jag till Kina för att uppträda på Beijing/Peking's motorshow. Det kommer bli mycket intressant.

Igår var jag i Park Royale och såg lite cirkusuppträdanden, skolan representerades av Chrille P,
Luis samt Loïc.
Föreställningen blev försenad med ungefär skitlänge för att det regnade och var fruktansvärt kallt. Jag undrar hur dom tänker när dom planerar påkostade utomhusarrangemang i Bryssel i April.
"Det är 110% chans till regn och troligtvis så kommer det både blåsa och vara skitkallt. Vi kör lite utomhuscirkus."
Allt ledde i mitt huvud upp till en idé som kanske kommer göra mig rik. Tshirtar med texten:
"Brussels - It could be worse"

Christer rockade som vanligt skiten ur allt vad slak lina heter, bra gjort Christer trots att du såg frusen ut.

Som vanligt var clownerna okidok där, dom uppträder nästan jämt när det är något i Bryssel och har gjort samma nummer i ungefär 10 år, och numret är nästan kul.

Våran förra danslärarinna Juliana som har gjort tyg åt Cirque Du Soleil visade att bara för att man närmar sig 40sträcket så betyder inte det att man inte kan uppträda.

Någon annan slags tant körde swingtrapets.
En mycket gammal man (säkert 45) gick på spänd lina jättehögt upp, både fram OCH tillbaka.

Luis och Loïc förtjänar credz. Scenen var nästan genomblöt och det duggregnade och dom körde jonglering och acro ändå. Loïc avslutade allt med att hoppa ner i en skitkall fontän.

Bäst av alla nummer var dock en autistisk flamlänsk trio som körde diabolo till BOTEN ANNA, PÅ SVENSKA, AV ALLA LÅTAR I HELA VÄRLDEN KÖR DOM TILL BOTEN ANNA.

Jag kände mig patriotisk och våldtagen, samtidigt.

4 kommentarer:

D sa...

botten anna är gift.

Anonym sa...

http://starwars-theexhibition.com/index.html

^^Är i Bryssel nu. Örnsköldsvik i sommar.

Nils Wärmegård sa...

Jag vet mr Seb!
Den är fantastisk!
En kompis till mig jobbar som Jedi :)

Anonym sa...

http://bp2.blogger.com/_89ut-hdzymw/R_fpPcccXBI/AAAAAAAAF6k/NKiPMnv22UU/s1600-h/husbehov.gif

så du kan lite kinesiska när du kommer fram....
Hälsn
Papps