22 april, 2008

Kina Part 1

Jag vet inte var jag skall börja eller hur mycket jag vågar skriva.
jag försökte t ex komma åt blogger på hotellet men sidan kan inte visas. Crazy land.
Först och främst har jag inte sett peking. Jag har sätt väldigt lite av peking, mest från taxxisar (som på kinesiska heter Fuckifiknow, *internskämt*).
Peking sätt från en taxi handlar väldigt mycket om grävande.
Alla gräver, överallt.
Även mitt i natten på mitten av en tusenfilig motorväg utan lampa.
Jag vet fortfarande inte varför dom gräver, men jag tror det är en ny extremsport. Eftersom det bor ungefär 1000 miljoner människor i Peking så kan inte alla åka skateboard. Det skulle ju bli kaos. Så folk får stå still och gräva så stora hål på så konstiga ställen som möjligt.
Grävandet och byggandet upphör aldrig.
Mitt i natten kunde jag kolla ut från balkongen på 21 våningen (första två nätterna) och 10e våningen (resten av nätterna) och se folk som svetsar, höra folk som borrar och om jag lyssnade riktigt noga så kunde man höra spadar skrapa upp hål överallt.

Fortsättning följer!

0 kommentarer: