24 januari, 2008

Livet och Döden

Ibland när det känns osm att en dag har varit precis som alla andra dagar så kan man läsa de senaste bloggposterna och leta efter mönster.

De senaste blogposterna har två handlat om döden och ett om firande av min mors födelsedag.
Borde jag bara blogga om livet och döden ur alla dess aspekter?

Dagen var precis som vanligt, jag vaknade, åt frukost (bacon, ägg samt kaffe), surfade på nätet (skönt med cyberfrulle igen) akrobatiserade mig, klättrade i pålen och brottades och skrek med mig klass...

Efter två häktiska veckor där vi lärt oss hela föreställningen har vi nu en pausvecka där vi mest bara brottas och skriker åt varandra för att känna oss mera bekväma på scen. Det är svårt att förklara men både kul och lärorikt. Jag hade mitt skriksolo i tisdags och var ganska hes efteråt.

Igår köpte jag tillräckligt med mat för att klara resten av kreationstiden eftersom vi inte har någon ledighet (förutom nästa helg men då skall jag till Pariiiis och kolla på cirkus)

Maten jag köpte var:
  • Spagetthi 5 Kilo
  • Mayonäs 2 kilo
  • Ägg 18 stycken (kommer krävas påfyllning om 9 dagar)
  • Bacon 1 kilo
  • Tonfisk i Olja 20 burkar
  • Ketchup 1 kilo, hade ett kilo hemma redan
  • Nudlar olika smaker, 40 paket
  • Shanghai gunpowder killler te, 1 kilo
  • Lampskärm, röd, med glitter, 2 st
  • Crazy asiatiska konserver, så många jag orkar bära (det är mina grönsaker)
Nu skall jag bada!

PS. Dessutom piffade jag till min "produkten Nils With The Pole" sida igår:
http://www.nilswiththepole.com

1 kommentarer:

Liselottang sa...

Jajjemen, du får honom för 100. Eller förreste, du får honom gratis, om du kommer hit och hämtar honom och hälsar på oss samtidigt *hint hint*

Visste inte att du läser min blogg förresten. Är det något du gör ofta?

Puss från Lisa och Svante