17 juli, 2007

Life on the road

Livet som hårt arbetande kulturarbete på vägarna i Sverige är mycket underhållande. Efter kulturell kollege konnektion på arvikafestivalen är det snart dags att få lite smuts under naglarna.
Jag, Nils Wärmegård skall sommarjobba.
Sommarjobbet innebär att jag är i Norge och uppträder med Mikael Wiehe (stavning? han med ful mustasch som gjorde bort sig åp visfestivalen i skule en gång och numera försörjer sig på att skriva eMil Jensens mellansnack) som förband.

Det roligaste som kan hända när man sitter i random lägenhet eftersom lägenhetsinnehavaren skulle doppa det som i folkmun kallas för veken är att någon ringer.

Top 3 på personer som kan ringa:
1. Mor eller far
2. Syster
3. Alla andra

Jag hade tur, det var en de översta två av dom som ringde.
Hon hade inte hört av sig på en vecka, mest för att jag har haft mobilen av, men ändå, hon kan väl skicka ett mail eller nåt.
Det värsta och mest elaka någon kan göra när dom ringer dig är:

1. Bajsa
2. Tömma kattlådan
3. Diska

Den omtalade honan med telefon gjorde ett av alternativen, jag vill inte säga vilket, men hon diskar sällan och de rumsrena katterna är de ända som är kvar efter att kattungarna har flyttat hemifrån.
Men men, jag kommer väl över det.

Ikväll flyger jag till Norge, om jag inte somnar och missar planet.
Alla borde komma till Fredriksstad och titta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nils,

Jag skickade mia nummer till dig på Myspace...
Om du kommer redan ikväll, kan du ju komma hem till oss och sova här om du vill.. Vi ska inte träffas i Fredrikstad före klockan 18 onsdag kväll ändå.. Om du inte har avtalat nåt annat med Rudi...
Chrille P

Unknown sa...

Det låter "tut tut tut" när man försöker ringa dig...

Nils Wärmegård sa...

Konsigt, jag kunde prata igår. Jag antar att ajg har slut på credits på telefonen då.